26 חודשי מאסר למצית חנות סלולר 'לא כשרה' בירושלים

יהושע דדון, תושב העיר, הצית חנות בשכונת גאולה מתוך "מניעים אידיאולוגיים" • הוא נידון למאסר בפועל ותשלום פיצויים בסך 100 אלף שקלים • בית המשפט: "אין אידיאולוגיה שמצדיקה סיכון חיי אדם"

שריפה בשכונת מאשה שערים (למוצלמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: אורן בן חקון

יהושע דדון (34), תושב ירושלים ואב לשבעה, נידון ל-26 חודשי מאסר בפועל ולתשלום פיצויים בסך 100 אלף שקלים, לאחר שהורשע בהצתת חנות סלולר בשכונת גאולה.

האירוע התרחש באוקטובר 2022, כאשר דדון וקבוצת אנשים נוספים שזהותם אינה ידועה החליטו להצית את החנות כאקט של הרתעה בנושא הכשרות. בשעות הקטנות של הלילה, עטופים בטליתות להסוואה, פרצו לחנות וגרמו לנזק כולל המוערך ב-200 אלף שקלים. החנות נשרפה כליל, ומכשירים בשווי עשרות אלפי שקלים הפכו לאפר. במהלך השריפה נפגעו גם רכב וכספומט שהיו בסמוך.

חרדים מוחים מול חנות פאלפונים בגאולה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בעל החנות, שנאלץ לסגור את עסקו בעקבות ההצתה, העיד על נזק של כמעט 600 אלף שקלים, מהם כוסו רק 200 אלף על ידי הביטוח. הוא ציין כי האירוע הותיר אותו בחובות כבדים.

התביעה דרשה עונש חמור של 30 עד 60 חודשי מאסר, בהדגישה את הסכנה לחיי אדם בשכונת מגורים צפופה. בנוסך לכך ציינו כי לדדון שתי הרשעות קודמות בביצוע עבירה של היזק לרכוש במזיד, וסיכון חיי אדם בנתב מנגד, ההגנה טענה כי דדון נגרר אחר המעשים ולא עשה זאת מרצונו החופשי. כמו כן הוא הביע חרטה על מעשיו, שילם פיצוי בסך של 100 אלף שקלים ומשתף פעולה עם שירות המבחן.

השופט אברהם רובין הדגיש בגזר דינו את חומרת המעשה: "חלקו של הנאשם היה מהותי ומרכזי. הוא הפגין נחישות בביצוע ההצתה, בכך שלאחר שניסיונו הראשון להצית את חומר הבעירה לא עלה יפה, הוא ניסה בשנית לבצע את ההצתה", כתב השופט והוסיף כי "יש להניח כי הוא הבין היטב את הפסול שבמעשהו". השופט דחה את טענת ההגנה כי דדון נגרר אחרי אחרים, בציינו כי גילו של הנאשם אינו מאפשר לקבל טיעון זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר