השר לשעבר משה כחלון יועמד לדין בכפוף לשימוע כחלק מפרשת "יונט קרדיט"

בעלי השליטה בחברת "יונט קרדיט" ובעלי משרות מפתח בארגון יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות מרמה • על פי החשד, הגיעו לידי כחלון דיווחים על מעילה בסך חמישה מיליון שקלים ולאי סדרים נוספים בסניף נצרת של החברה, אלא שהוא הורה לא לגלות על עליהם לדירקטוריון מחשש לפגיעה בדירוג האשראי של "יונט קרדיט"

שר התקשורת משה כחלון. לא מתרגש מהזכייניות. צילום: צילום: קוקו (ארכיון)

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) לבעלי השליטה בחברת "יונט קרדיט", צחי אזר, שלמה אייזיק ושי פנסו, וכן לשר לשעבר משה כחלון, שכיהן כיו"ר דירקטוריון החברה בין יוני 2021 ליוני 2022, ולבכירים נוספים בחברה כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע במספר פרשיות. הם חשודים בעבירות מרמה כלפי החברה הציבורית ועבירות דיווח - כל אחד לפי חלקו. התיק מטופל במחלקה לניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.

הפרשה הראשונה מיוחסת לשלושת בעלי השליטה  שבמסגרתה נותבו שני מיליון מניות החברה הציבורית בשווי 50 מיליון שקלים לטובת החברה הפרטית של בעלי השליטה ולשני יועצים נוספים. על פי החשד, בעלי השליטה והיועצים הציגו מצגי שווא למוסדות החברה הציבורית וקיבלו לידם במרמה מניות בשווי של כ-50 מיליון שקלים.

בעלי השליטה בחברה קיבלו לידיהם במרמה מניות בשווי של כ-50 מיליון שקלים, צילום: יהושע יוסף

פרשה נוספת מיוחסת בעיקרה לבעלי השליטה, לאזר בראשם, ולמתפעל סניף נצרת של החברה. היא עוסקת בחשדות שקשורים למעילה בסך חמישה מיליון שקלים ולאי-סדרים כספיים נוספים בסניף נצרת, שהתגלו על ידי יואב צבר כבר בסוף שנת 2020 והיו ידועים לכאורה לבעלי השליטה, שהסתירו אותם מהדירקטוריון ומהציבור.

על פי החשד, צבר דיווח על ממצאיו ליו"ר כחלון באיחור ניכר, רק בתחילת שנת 2022, וכחלון הורה לו שלא לגלות את ממצאיו לדירקטוריון מחשש לפגיעה בדירוג האשראי של החברה. רק באמצע שנת 2022 החליט צבר לדווח לדירקטוריון החברה הציבורית, אשר פעלה מיד למינוי בודק חיצוני ופרסום הממצאים לציבור.

השר לשעבר כחלון לא דיווח בזמן על החשד למעילה, צילום: יוסי זליגר

לנוכח גילוי הפרשיות לציבור, השעתה הבורסה את המסחר במניה וגרעה אותה מהמדדים, הורד דירוג האשראי של החברה ורואי החשבון המבקרים משכו את אישורי הדו"חות הכספיים לשנים 2020-2022. בפרשה נוספת חשוד בעל השליטה והמנכ"ל, צחי אזר, במשיכות כספים אישיות מהחברה הציבורית בסך של כ-400 אלף שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר