גניבת כרטיס אשראי, אגרופים, ואשפוז פסיכיאטרי: בית משפט עצר הליכים לבן משפחת אלפרון

בן למשפחת הפשע מהגדולות בארץ הואשם בגניבת כרטיסי אשראי מתיקה של עובדת בסופר, בקטטה עם עובר אורח, בהכאת שוטרים ובעברות פליליות נוספות קודמות • בעת ביצוע המעשים היה הנאשם כשיר נפשית, אולם בדיקה שנערכה טרם העמדתו לדין קבעה את אי כשירותו ובגינה הוא נשלח לאשפוז פסיכיאטרי - הדיונים בבית המשפט בענייניו הושהו

אזיקים (ארכיוו). צילום: אורן בן חקון

כך חולפת לה תהילת עולם: פעם משפחת אלפרון נחשבה לאחת מארבע משפחות הפשע החזקות בישראל, אולם הזמן חלף והבוקר (שני), בית משפט השלום בתל אביב הפסיק את ההליכים הפליליים נגד בן משפחה. בן משפחת אלפרון, בשנות ה-50 לחייו, הואשם בעבירות גניבה, הסגת גבול, תקיפת שוטר והפרעה לו במילוי תפקידו. לנוכח כל אלו, הורה ביהמ"ש לשלוח את העבריין לאשפוז פסיכיאטרי כחלק מהליך שיקום.

על פי כתב האישום, לפני כחודש הגיע הנאשם לסניף סופרמרקט בגבעת שמואל, נכנס למשרד הסניף פתח את את תיקה של אחת העובדות וגנב מארנקה כרטיס אשראי. מנהל הסניף, שהבחין בו, החל לרדוף אחריו והבחין בו בחנות פלאפונים בקניון הגבעה בגבעת שמואל. הנאשם בתגובה זרק על הרצפה את כרטיסי האשראי. עת עיכב המתלונן את הנאשם עד להגעת השוטרים לקניון, תקף הנאשם את המתלונן בסטירות ובאגרופים. בהמשך יצא הנאשם מהקניון, ושוטר שהבחין בו עצר אותו.

הנשאם ברח לחנות טלפון בקניון הגבעה שבגבעת שמואל (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

נגד הנאשם הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, בה צויין כי בעברו של בן משפחת אלפרון, הרשעות קודמות, בגין עבירות אלימות, רכוש, סמים, החזקת סכין והפרעה לשוטר.

הסנגור, עו"ד גיא פרידמן, ביקש לשלוח את מרשו לבדיקה פסיכיאטרית מאחר שבעבר הופסקו מספר הליכים פליליים נגדו בשל אי כשרותו לעמוד לדין. הבוקר הגיעה חוות הדעת שבה נכתב כי בזמן המעשה היה הנאשם כשיר, אולם כעת הוא אינו כשיר מבחינה נפשית לעמוד לדין. עו"ד פרידמן ביקש מבית המשפט להורות על הפסקת ההליכים נגד מרשו ואילו התביעה המשטרתית סירבה לכך.

אזיקים (אילוסטרציה), צילום: Kindel Media / Pexels

מהמשטרה נמסר כי "אנחנו לא נסכים להפסקת הליכים כיוון שמדובר בנאשם שאין לו כשירות דיונית אבל קיימת לו כשירות מהותית. אי כשירות הדיונית מקורה בשימוש בסמים. משכך, אנחנו מבקשים שהות של חודש, חודשיים כאשר במהלך הזמן הזה יתייצב מצבו ונוכל לקבל חוות דעת עדכנית ולהמשיך את ההליכים המשפטי", אמרה התובעת.
השופט בנימין הירשל דורון, שלא קיבל את עמדת התובעת, ציין בהחלטתו כי חוות הדעת היא ברורה ומלמדת שאין כשרות דיונית בעניינו של הנאשם והורה על הפסקת ההליך.

עו"ד גיא פרידמן מסר בתגובה: "מברך על החלטת בית משפט שדחתה על הסף את עמדת תביעות ת"א ואף ציין כי מתקשה הוא להבין את עמדתה. מוזר לי מדוע התביעה התנגדה לחוות דעת מקצועית ואובייקטיבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר