התבקש להציג טופס הפניה בבי"ח ובתגובה תקף מאבטחים והטיח קללות גזעניות בפקידת הקבלה

גבר בן 31 שהגיע עם אביו למיון אסף הרופא איים בדקירות, ריסס גז פלפל על המאבטחים ותקף את הפקידה • בית המשפט גזר עליו 4 חודשי מאסר בעבודות שירות ופיצוי כספי

בית משפט השלום בראשון לציון (ארכיון). צילום: ללא

תושב המרכז, בן 31, שהגיע עם אביו לחדר המיון של בית החולים אסף הרופא, לא הביא טופס הפניה וקילל בקללות גזעניות את פקידת הקבלה. לאחר מכן גם ניסה לתקוף את המאבטחים במקום וריסס עליהם גז פלפל.

בימים האחרונים נגזרו עליו 4 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות וכן 500 שקלים פיצוי לכל אחד מהמאבטחים שנפגעו באירוע.

על פי כתב האישום המתוקן, בעת שהגיע הנאשם עם אביו לחדר המיון, הוא התבקש להמציא טופס הפניה פורמלי. בתגובה, החל לקלל את פקידת הקבלה ואמר לה "יא בת זונה, כושית שחורה מסריחה" ואף הכה בזכוכית דלפק הקבלה באמצעות הטלפון הנייד שלו.

"שים עליי את היד ותראה איך אתה אוכל דקירות"

כאשר המאבטחים ניסו להרגיע את המצב, הוא השליך את הטלפון לרצפה ואיים באלימות פיזית ואמר "אם תשימו עלי את היד, אני אפתח לכולכם את התחת... שים עליי את היד תראה איך אתה אוכל דקירות בכל הגוף". בהמשך הוא אף השתמש בגז פלפל שהיה ברשותו של אחד המאבטחים ואיים לרסס את המאבטחים אם לא ישחררו אותו.

בית החולים אסף הרופא, צילום: יוסי זליגר

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם עונש מאסר שינוע בין מספר חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ועד 12 חודשי מאסר בפועל. היא הדגישה את חומרת ההתנהגות האלימה של הנאשם, שלא פנה לאפיק טיפולי כלשהו לאחר האירוע. מנגד, ב"כ הנאשם ביקש להקל בעונשו ולהטיל עונש של עבודות שירות בלבד, בטענה כי הנאשם הגיע למקום במצב נפשי קשה, כשהוא תחת לחץ בשל מצב בריאותי של אביו, ושהוא מביע חרטה על מעשיו.

השופטת, שירלי דקל נוה, התייחסה בחומרה להתנהגותו של הנאשם וציינה כי "עבירת האיומים פוגעת בערכים המוגנים של כבוד האדם, ביטחונו ושלוות נפשו", וכי "העבירה של ניסיון תקיפה פוגעת בערכים החברתיים של שמירה על בטחונו ושלמות גופו של אדם". לדבריה, ההתנהגות האלימה והמאיימת של הנאשם פגעה ביכולתם של עובדי הציבור למלא את תפקידם ללא מורא.

בנימוקיה לגזר הדין, ציינה השופטת כי יש "לראות בחומרה את העובדה שהנאשם חזר על האיומים מספר פעמים, הן בדרך של התנהגות והן באופן מילולי כלפי מספר מאבטחים, כאשר במהלך האירוע התנהגותו הלכה והסלימה". לאור עקרון ההלימה והענישה הנהוגה, השופטת החליטה למקם את עונשו של הנאשם בשליש התחתון של מתחם הענישה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר