15 שנות מאסר נגזרו על תושב יפו שניסה לרצוח חייל במהלך מבצע "שומר חומות"

נור יוסף הטיח לבנה בראשו של חייל שצעד ברחובות יפו • בעקבות פגיעת הלבנה בראשו, התמוטט החייל ונפל ארצה, ואף לאחר שהתמוטט, המשיכו הסובבים לתקוף אותו • להגנתו טען שהחייל נשא לבנה, אך בית המשפט קבע כי גרסתו "בלתי מהימנה ואינה עולה בקנה אחד עם הראיות בתיק"

הפגנה ביפו בשומר החומות. צילום: ללא

הרכב שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר 15 שנות מאסר על נור יוסף, תושב יפו בן 32, שהורשע בעבירת מעשה טרור של ניסיון רצח, בגין מעורבותו בניסיון לינץ' בחייל צה"ל ביפו בזמן מבצע "שומר החומות" בחודש מאי 2021.

כזכור, על פי כתב האישום נור ונאשמים אחרים שהו בשדרות ירושלים ביפו, במסגרת התקהלות מאורגנת שמטרתה הייתה לפגוע בעוברים ושבים ממוצא יהודי.

בסמוך לכך, צעד ברחוב ל.ש. המשרת כחייל בצה"ל. חלק מהנאשמים הבחינו בו ויחד עם אחרים התקרבו לפגוע בו פיזית וזאת ממניע לאומני - אידיאולוגי. יוסף, ששהה מן העבר השני של הרחוב והבחין בתקיפת החייל, רץ לעבר החייל כשבידו לבנה והטיח את הלבנה בחוזקה בראשו של החייל בכוונה לגרום למותו. בעקבות פגיעת הלבנה בראשו, התמוטט החייל ונפל ארצה. אף לאחר שהתמוטט, המשיכו הסובבים לתקוף את החייל ולבעוט בו.

במהלך המשפט אישר הנאשם כי הוא זה שזרק את האבן אך הכחיש שהתכוון לגרום למות החייל, כשלטענתו תקף את החייל לאחר שנודע לו כי החייל נשא עמו אבן. עם זאת, במהלך חקירתו בבית המשפט אישר שבעת קרות האירוע הבין כי המעשה שהוא עושה (זריקת האבן על החייל), עלול להביא לתוצאה קטלנית.

בהכרעת-הדין דחה בית המשפט את טענת ההגנה שלפיה הנאשם לא התכוון להמית את החייל בציינו כי "הנאשם לא הצליח להטיל ספק בגרסת התביעה, לפיה הוא לא ידע דבר על כוונות מאיימות לכאורה של החייל או על האבן שבכליו, עובר לתקיפתו", נכתב.

"דחינו את גרסתו של הנאשם בבית המשפט, בהיותה גרסה כבושה, בלתי מהימנה שאינה עולה בקנה אחד עם הראיות האובייקטיביות בתיק, ובפרט עם סרטון מצלמת האבטחה המלמד על ריצתו חדורת המטרה של הנאשם לכיוון החייל, על המרחק הפיסי שבין הנאשם לחייל בעת התקיפה ועל ריצתו היציבה של הנאשם מהמקום בעת הבריחה".

עו"ד אורי גולדשטיין ואורן חיים מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי): "בהכרעת דינו, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע שהנאשם ביצע מעשה טרור של ניסיון רצח. בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות להטיל על הנאשם, בין היתר, עונש של 24 שנות מאסר בפועל, שהוא העונש שלעמדתנו היה בו כדי להלום את חומרת מעשה הטרור שביצע הנאשם ואת נסיבותיו האישיות. הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותבחן את צעדיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר