יאנה בלום ומשפחתה בבית המשפט. צילום: דודו גרינשפן

השופט גזר שמונה שנות מאסר על יאנה בלום ופנה למשפחתו של הפעוט שנהרג: "הכאב מפלח את הלב"

השופט יובל ליבדרו אמר במהלך מתן גזר הדין כי "הנאשמת פגעה בערך קדושת החיים לצד ערכים נוספים הקשורים בהגנה על הביטחון האישי ושלמות הגוף של משתמשי הדרך" • בפנייתו למשפחתו של מעיין דומונוביץ' ז"ל אמר: "מעיין ז"ל היה תינוק אהוב וחייכן, חיוכו התם והטהור ניבט מתמונתו" • עו"ד של הנאשמת: "יש לה נסיבות חיים חריגות, נשקול את צעדנו" • עו"ד איבגי מפרקליטות מחוז דרום: "המשפחה יצאה לחגוג ביום העצמאות עם ארבעה ילדים והתעוררה בבית החולים עם שלושה"

[object Object]

בית המשפט גזר היום (חמישי) שמונה שנות מאסר ופיצוי בגובה 100 אלף שקלים על יאנה בלום, שהורשעה בהמתה בקלות דעת של הפעוט מעיין דומנוביץ' בן ה-10 חודשים. הפרקליטות דרשה עונש מאסר של 14 שנה בפועל ואילו ההגנה עתרה לעונש של שנתיים וחצי שנות מאסר ועונשים נלווים. 

אחותה של יאנה בלום יוצאת בצווחות מבית המשפט

השופט יובל ליבדרו אמר במהלך מתן גזר הדין כי "הנאשמת פגעה בערך קדושת החיים לצד ערכים נוספים הקשורים בהגנה על הביטחון האישי ושלמות הגוף של משתמשי הדרך. הנאשמת סיימה משמרת שהחלה בשעה 12 בלילה וצרכה אלכוהול. בשלב מסויים החלה לנסוע בצורה מסוכנת, גרמה לרכבים לרדת לשול כדי לא להתנגש בה, עד שפגעה ברכב של אבי המנוח וגרמה למותו של המנוח".

משפחתה של יאנה בלום בבית המשפט היום, צילום: דודו גרינשפן

עוד התייחס למאבק נגד הנהיגה בשכרות שמצריך את כל גורמי האכיפה לרבות בית המשפט. השופט ציין כי הנאשמת הפסיקה טיפול נפשי וצרכה סמים ואלכוהול, מה שהגדיל את המסוכנות הנשקפת ממנה. "הנאשמת לא ייחלה לתוצאות האירוע", הבהיר. השופט ציין כי הפרקליטות והסנגור של הנאשמת הציגו ענישה קיצונית, כל אחד לצד שלו. השופט התחשב בעובדת היותה אישה צעירה שכאב וצער מלווים אותה, אך נתן משקל לעברה התעבורתי, לרבות נהיגה בשכרות בעברה שלא הרתיעה אותה. "נתתי משקל לשיקול הרתעת הרבים".

"אבקש לפנות למשפחת המנוח", אמר השופט, "הכאב הנורא מפלח את הלב. התגלתה מולי משפחה אצילית. מעיין ז"ל היה תינוק אהוב וחייכן. חיוכו התם והטהור ניבט מתמונתו. ביהמ"ש מקווה שימצאו נחמה מעצם סיום הההליכים".

8 שנות מאסר נגזרו על יאנה בלום, שנהגה בשכרות וגרמה למותו של בן 10 חודשים, צילום: .

עו"ג עידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום: "בית המשפט אימץ את עמדותינו, מדובר בנאשמת שהודתה במעשה ואנו נשקול את הדברים. היא הורשעה בעבירה של המתה בקלות דעת. הנזקים שנגמרו למשפחה הם חמורים. הם יצאו לחגוג ביום העצמאות עם ארבעה ילדים והתעוררו בבית החולים עם שלושה". 

עו"ד גיא שמר שמייצג את יאנה בלום אמר בסוף המשפט: "טרגדיה קשה שהגיעה היום לסיומה, טרם שוחחתי עם יאנה. עונש לא פשוט ונשקול את צעדינו בהמשך. ליאנה יש נסיבות חיים מאד חריגות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו