פרשת רצח יואל לנגהל: חמש וחצי שנות מאסר נגזרו על ליעד אדרי

עורכת הדין של משפחת להנגהל שזעמה על גזר הדין: "לא היה צדיק אחד במערכת, היו שוטרים ששיתפו פעולה עם הנאשם" • עורכת דינו של הנאשם: "הוא קיבל עשר שנים פחות ממה שדרשה התביעה, זו הצלחה" • אביו של יואל להגנהל לפני גזר הדין: "אין לי אמון במערכת, מקווה למשפט צדק"

ליעד אדרי ויואל להנגהל ז"ל. צילום: גיל אליהו ג'יני, עיריית נוף הגליל

בית המשפט גזר היום (חמישי) על ליעד אדרי 5 וחצי שנות מאסר בפועל ופיצוי של 50 אלף שקלים למשפחת הנרצח בפרשת רצח יואל להנגהל. בחודש מרץ האחרון הסדר הטיעון של אדרי פורסם ב"ישראל היום". במסגרת הסדר הטיעון אדרי הודה והורשע בחבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. המשמעות הייתה שאדרי לא יואשם ברצח, והעונש ניתן בהתאם.

גדעון לנגהל, אביו של יואל, אמר בבית המשפט לבין מתן גזר הדין של ליעד אדרי: "השאלה היום היא מה ינצח - האמת או השקר. השאלה שלי מה יהיה חזק יותר. רשעים אי אפשר לעצור אם משחררים אותם. מה שקרה לי עלול לקרות לכל אחד, לכן הוא צריך להיות במאסר לכל חייו. אין לי אמון במערכת אבל עדיין יש לי תקווה שיהיה משפט צדק ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא יעזור לי". 

ליעד אדרי ומשפחתו בבית המשפט, היום, צילום: עידן אבני

טרם מתן גזר הדין דרשו בפרקליטות לגזור על אדרי 15 שנות מאסר בפועל וזאת "לנוכח העובדה שאלמלא מעשיו של הנאשם, לא הייתה נגרמת התוצאה הטרגית". עו"ד רחל צינקין שמייצגת את משפחת להנגהל אמרה היום בבית המשפט: "בית המשפט צריך לקחת בחשבון את כל הכשלים שהיו פה בימים שלפני הרצח ולתת פסק דין שהוא לא רק כלפי הנאשם אלא 'למען יראו וייראו' אנחנו נהיה יותר מרוצים". 

משפחת להנגהל זעמה על פסק הדין המקל. עו"ד צינקין שייצגה את המשפחה אמרה ביציאתה מבית המשפט: "המשפחה איבדה אמון במערכת, יש פה כשל ערכי וכשל מערכתי של כל מערכת במדינה שפשוט לא היה בכל השנתיים האלה מישהו אחד צדיק - החל מהמשטרה שעזבה את זירת האירוע במקום לטפל ביואל שהיה שכוב על הרצפה פצוע. אני רוצה לראות אם זה קורה בתל אביב כשהפצוע לא משבט בני מנשה הם נוהגים ככה. זה המשיך עם שוטרים שעזרו לנאשם. כשהגענו לבית המשפט, הראיות פשוט לא היו קיימות. היו שבע שיחות טלפון בין הנאשם לבין השוטר גבאי. היינו צריכים לשכנע אותם שיגישו כתבי אישום נגד חשודים נוספים. מערכת המשפט העבירה מסר שגוי לכל עבריין מהיום והלאה - מי שיכול לשבש ראיות ולהדיח עדים, יקבל פרס של 5 שנות מאסר. אנחנו נפנה לפרקליטות". 

הקטטה שהובילה לרצח יואל להנגהל בקרית שמונה || מצלמות אבטחה

מנגד עו״ד של אדרי, שירה ניר, ביקשה עד שנתיים מאסר בפועל ״בהתחשב בכך שישב שמונה חודשים מאחורי סורג ובריח ועוד שנה וחצי במעצר באיזוק אלקטרוני וכן היה היחיד שנטל אחריות״. לאחר מתן גזר הדין אמרה עו"ד ניר: "מ-15 שנים, לקבל 5.5 שנים בניכוי ימי המעצר יוצא בפועל שהוא מקבל ארבע שנים וחצי. זו התוצאה הקרובה ביותר למה שציפינו. לפני שנכנסתי לבית המשפט אמרתי שאני מאמינה שייגזרו עליו ארבע שנים, לא הייתי רחוקה מההימור שלי. זה הוגן לחלוטין, המשפחה מרגישה מצוין, זה מה שסברנו ולא השלנו את עצמנו שליעד יקבל פחות מארבע שנים. הוא קיבל עשר שנים פחות ממה שהתביעה ביקשה - זו הצלחה". 

יואל להנגהל בן ה-18 היה עולה חדש מקהילת בני המנשה שהתגורר בנוף הגליל. הוא נדקר בקטטה שפרצה במסיבת יום הולדת בקריית שמונה באוקטובר 2022 - ומת מפצעיו בבית החולים זיו שבצפת. להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות, נרצח ב-7 באוקטובר ב-2022 אחרי שעשרות צעירים התנפלו עליו ואז הפקירו אותו. בכתב האישום שהוגש חודש וחצי אחר כך נגד אדרי, עלה כי הקטטה שבה אירע הרצח פרצה לאחר שילדים שהגיעו למקום הטרידו את להנגהל וחברתו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר