ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים השבוע. צילום: חיים גולדברג/פלאש90

ביהמ"ש דחה את בקשתו של נתניהו לאסור על הצגת תיעוד מחקירותיו

נתניהו עומד במרכזו של הסרט הדוקומנטרי בבימויה של אלכסיס בלום ובהפקתו של אלכס גיבני • בסרט יוצגו קטעים שטרם נראו מחקירותיו של נתניהו במשטרה • בפנייה לביהמ"ש מבקש עורך דינו של רה"מ לאסור על רביב דרוקר לפרסם את התיעוד • "דרוקר עושה, מזה שנים, שימוש אינסטרומנטלי ציני פסול בהליך על מנת לפגוע בראש הממשלה"

[object Object]

ביהמ"ש דחה את בקשתו הדחופה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור על פרסום תיעוד חקירותיו במשטרה, המוצגות בסרט הדוקומנטרי "תיקי ביבי" - שיוצג בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו.

נתניהו עומד במרכזו של הסרט הדוקומנטרי בבימויה של אלכסיס בלום ובהפקתו של אלכס גיבני. בסרט יוצגו קטעים שטרם נראו מחקירותיו של נתניהו במשטרה.

בפנייה לבית המשפט שהוגשה נגד רביב דרוקר, מבקש נתניהו לקיים דיון דחוף נוכח כוונתו של דרוקר לפרסם תיעוד חזותי או קולי מחקירות ראש הממשלה, וכן להורות על איסור פרסום כאמור טרם קבלת היתר כדין. 

דרוקר. עורך דינו של נתניהו: "הזמין לאולפן עדי תביעה שונים במשפט, ועימת אותם עם חומר הראיות", צילום: אורן בן חקון

בנימוקים לבקשה מציין חדד בשם נתניהו, כי "דרוקר הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה וכמי שחפץ בסיום כהונתו כראש ממשלה. מר דרוקר עושה, מזה שנים, שימוש אינסטרומנטלי ציני פסול בהליך דכאן (החקירות), על מנת לפגוע בראש הממשלה". כמו כן, מציין חדד, במעשיו אלו של מר דרוקר הייתה לאורך השנים חציית קוים אדומים. 

קוים אלו, מציין עורך דינו של ראש הממשלה, באים לידי ביטוי בכך שזמן קצר ביותר לפני פתיחת המשפט ניהל מר דרוקר על מרקע הטלוויזיה מה שכונה על ידו "משפט פומבי", במסגרתו הציג שורה ארוכה של ראיות שהודלפו לידיו שלא כדין. "מר דרוקר הגדיל עשות ואף הזמין לאולפן עדי תביעה שונים במשפט, ועימת אותם עם חומר הראיות ועם עדותם של עדים אחרים באופן הפוגע והמשבש את תקינות ההליך. מר דרוקר הציג אף ראיות (הקלטות) שלא נמסרו לבאי כוח הנאשמים בתיק מחמת תקלה, דבר שהוכיח כי מקור החומר אינו במי מגורמי ההגנה".

נתניהו, הבן והאב. הסרט מציג קטעים מחקירותיהם., צילום: אי.אף.פי

עוד מציין חדד: "מר דרוקר הצהיר כי בכוונתו לפרסם פרסומים המיועדים להשפיע על עדותו של מר פילבר, וליווה את מר ניר חפץ לאורך המועדים בהם מסר עדות בפני בית המשפט הנכבד, תוך שהוא משוחח עימו אודות תוכן העדות. מר דרוקר אף פרסם פרסומים שנועדו להשפיע על עדותו של מר דוד שרן, וכינה אותו בכינויים שמר דוד שרן ראה בהם משום השפלה על רקע מוצאו וצבע עורו".

נתניהו ועורך דינו אף מציגים בוכחה לפיה דרוקר הוא אחד ממפיקי הסרט:

נתניהו: דרוקר הוא אחד ממפיקי הסרט, צילום: מתוך הפנייה לבית המשפט המחוזי

בתיעוד: חקירות רה"מ, רעייתו ובנו יאיר

"ההקלטות שופכות אור על דמותו של נתניהו בצורה חסרת תקדים", אמר גיבני. "הן עדות חזקה לאופיו המושחת ומסבירות איך הגענו למקום בו אנו נמצאים היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו