כתב אישום הוגש נגד הצעירה שזרקה חול על השר איתמר בן גביר: "חפנה בידה חול רטוב לכדי כדור בוץ קשיח"

הצעירה הואשמה בתקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו • האירוע התרחש ביום שישי לאחר שהשר הגיע עם משפחתו לחוף הים באבטחה כבדה, שם זכה לכינוי גנאי לצד התרגשות וחיבוקים • כחלק מהגשת האישום, המשטרה מבקשת לאסור את יציאתה מהארץ

נעה גולדנברג בבית המשפט לקראת הגשת כתב האישום. צילום: יהושע יוסף

המשטרה הגישה כתב אישום הבוקר (שלישי) נגד נעה גולדנברג, בת ה-27 לאחר שזרקה חול בחוף הים בתל אביב על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.  הדיון החל כאשר השופט בני דורון נכנס לאולם הדיונים, ובשורה הראשונה ישבה נעה גולדנברג, מוקפת בבעלה ובהוריה, שרון ואסף. להלן כתב האישום המלא.

בכתב האישום נכתב: "ביום שישי בשעה 14:30 לערך, הגיע המתלונן יחד עם אשתו וששת ילדיו הקטינים לחוף הים "גאולה" בתל אביב. המתלונן טייל יחד עם בני משפחתו בקו החוף, שסביבו טבעת אבטחה המורכבת מאנשי אבטחה ומשוטרים. בשעה זו, שהתה בחוף הים הנאשמת, באזור המים הרדודים, אז הבחינה במתלונן מטייל על חוף הים עם בני משפחתו". כחלק מהגשת האישום. המשטרה מבקשת לאסור את יציאתה מהארץ.

נעה גולדנברג לצד משפחתה באולם הדיונים, צילום: יהושע יוסף

עוד נכתב: "בהמשך לכך, ומשחשה הנאשמת תסכול וחסר שביעות רצון מדרך התנהלות המתלונן ומכך שלטענתה מצא זמן לטייל עם משפחתו בחוף הים בשעת מלחמה, תקפה הנאשמת את המתלונן שלא כדין בכך שחפנה בידה חול רטוב מהים לכדי כדור בוץ קשיח, (כדור הבוץ) והשליכה את הכדור לעברו של המתלונן, כך שפגעה בגבו ובראשו, וכן בסובבים אותו".

אמה של הצעירה הגיבה לכתב האישום ברשת ה-X, וכתבה: "אני רוצה לברך את משטרת ישראל על היעילות המדהימה שהיא גילתה במקרה הזה. אני משוכנעת שכעת אזרחי ישראל, שמתמודדים עם טרור, טילים ופשיעה ששוברת שיאים – נושמים לרווחה".

פרקליטה של הצעירה מחא על הגשת כתב האישום בהליך מהיר: "זה לא תיק שיש בו מסוכנות, לא איכפת לנו להיות מורחקים מבן גביר באופן וולנטרי. מוזרה העובדה שהמשטרה מגישה כתב אישום שהמתלונן הוא השר הממונה. מה שעוד יוצר קושי, זה שבכתב האישום מתייחסים גם לאירועי 7 באוקטובר". השופט הסכים עם סעיף הטבח והעיר שזה לא רלוונטי לעניין.

"לא איכפת לנו להיות מורחקים מבן גביר באופן וולנטרי"

נציגת המשטרה חזרה על בקשת כתב האישום והשיבה: " הגשנו כתב אישום מאוזן, נלקח בחשבון שיש כאן רכיב מסוכנות של מי שתקפה שר בממשלה, ולא משנה מי השר, לעיני עוברי אורח. המעשה נעשה כאשר הייתה טבעת אבטחה סביב השר כולל ילדיו הקטינים".

כתב האישום שהוגש במסגרת "פרשת זריקת החול", צילום: לללא קרדיט

ממשטרת ישראל נמסר: "השוטר שזיהה את החשודה סימן לעברה וביקש ממנה להגיע אליו, אולם היא סירבה ונמלטה לתוך המים כשהיא לבושה בבגד ים. למרות בקשות חוזרות ונשנות של השוטר מהחשודה לצאת מהמים, היא לא נענתה ורק לאחר דקות ארוכות ושכנועים מצד מכר של הנאשמת היא החליטה לצאת מהמים. בנסיבות אלה הנאשמת הפריעה לשוטר בעת מילוי תפקידו".

השר בן גביר בביקורו בחוף הים בתל אביב, צילום: מתוך פייסבוק

"לאחר שיצאה מהמים הנאשמת עוכבה לחקירה שבסיומה הוחלט להשאירה במעצר, לאור האירוע החמור של חשד לתקיפת נבחר ציבור וחשש משיבוש חקירה, זאת בעקבות שיתוף פעולה חלקי של הנאשמת במהלך החקירה", נמסר מהמשטרה.

תיעוד זריקת החול על השר בן גביר // 27א

עוד הוסיפו: "במסגרת החקירה בתחילה, הכחישה הנאשמת את מעורבותה באירוע, אולם, לאחר שהוצגו בפניה ראיות נוספות, היא שינתה את גירסתה וקשרה עצמה לזריקת החול וטענה כי מתוסכלת לראות את השר בחוף הים כשיש לו דברים חשובים יותר לעשות בשעת מלחמה".

זריקת חול על תמונות של השר בן גביר מחוץ לבית משפט השלום, צילום: קוקו

הצעירה נעצרה ביום שישי לאחר החשד כי השליכה חול לעבר השר בעת שהגיע לחוף גאולה. היא הובאה במוצאי שבת לבית משפט השלום לדיון בנושא הארכת מעצרה, שם רבבות זרקו חול על תמונות של השר כאות מחאה על מעצרה.  בית המשפט החליט כי הצעירה תישאר במעצר בית.

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה להגשת כתב האישום: ״אנחנו מבועתים מהפוטינזציה שעוברת על משטרת ישראל. כל אזרח ישראלי צריך להיות מודאג מהכיוון אליו הולכת המשטרה - אנו קוראים מפה לכל קצין ושוטר בעל רצון בסיסי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית: תתנגדו". 

אמה של הצעירה, שרון גולדנברג צייצה בחשבון ה-X שלה לאחר המעצר וסיפרה כי בתה חולה במחלה כרונית, וכי מעצרה מסכן את חייה. עוד ציינה כי אין לה עבר פלילי או מסוכנות. 

אמה של הצעירה שנעצרה בחשד להשלכת חול לעבר בן גביר, צילום: צילום מסך מתוך X
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר