ביהמ"ש קבע: החשודה בזריקת החול על בן גביר תשוחרר למעצר בית בן 48 שעות

בית משפט השלום דן במעצר החשודה שהשליכה חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר • המשטרה ביקשה הארכת מעצר של 24 שעות • עשרות מפגינים הגיעו לתמוך בחשודה בת ה-27, וזרקו חול על תמונות השר מחוץ לבית המשפט • אמה של החשודה: "נועה קטנטונת ולא מזיקה"

אמה של החשודה: "הצדק ניצח, הצבע חזר ללחיים - אני רק מחכה לחבק אותה" // איציק סבן

בית משפט השלום דן הערב (שבת) בהארכת מעצרה של החשודה בהשלכת חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השופט מנחם (מריו) קליין נעתר לבקשת פרקליטה של החשודה והסכים לשחררה למעצר בית של 48 שעות.

השופט הציב תנאים לשחרור הצעירה למעצר בית: ערבות עצמית 3,000 שקלים, וערבות על סך 2,500 ש"ח מצד ג'. כמו כן, השופט הורה על איסור יצירת קשר כלשהוא עם המעורבים בעניין, והרחקה מהשר בן גביר למשך 30 יום. אמה אמרה מחוץ לבית המשפט: "הצדק ניצח, הצבע חזר ללחיים - אני רק מחכה לחבק אותה".

השופט, מנחם (מריו) קליין, סרב בעבר לשחרר מפגין בטענה ש"ישראל מתמודדת עם אידיאולוגיות איסלאמו-נאציות. היום הוא כתב בסוף החלטתו: "אמנם אחרי חורבן בית המקדש נקבע שהנבואה ניתנה לטיפשים אך מספר חודשים לפני ההתקפה האיסלמונצית על ישובי עוטף עזה התעתי על כך שאם 'לא נהיה תלויים זה בזה בסוף נהיה תלויים זה ליד זה'. יש לקוות שהפעם דבריי יישמעו ויכנסו ללב כולם". 

השופט ד"ר מנחם (מריו) קליין, צילום: יוסי זליגר

בתקופת "ימי השיבוש" לפני יותר משנה אמר: "נגיד שבתום מספר חודשי סבל לאזרחי המדינה, תיכנע הממשלה ותבטל את כלל יוזמות החקיקה. מה אז?",

פסקת הסיום בהחלטת השופט מנחם (מריו) קליין על שחרור הצעירה שזרקה חול על בן גביר למעצר בית, צילום: צילום מסך

קריאות "בושה לבן גביר"

בעת כניסתו של השופט קליין לאולם הדיונים, נשמעו צעקות מעבר הקהל: "בושה לבן גביר - אתם משתפים איתו פעולה״. המשטרה טענה בדיון כי עליה לעשות "10 פעולות חקירה". השר בן גביר מסר עדות למשטרה. נציג המשטרה אמר: "היא לא שיתפה פעולה, דבר שעיכב את החקירה בעניינה. יש עוד אנשים שאנחנו צריכים לחקור".

אימה של החשודה מחוץ לבית משפט השלום, צילום: קוקו

נציג המשטרה המשיך: "התמונה המלאה צריכה להישמע משני הצדדים. המשטרה צריכה לשמוע את כל העדים שהיו נוכחים בארוע. החשודה ישבה בתוך המים בעת הארוע". פרקליטה של הצעירה ונציגת המשטרה הראו לשופט סרטונים מהארוע. פרקליטה של החשודה ביקש מהשופט לשחרר אותה למעצר בית "אפילו ל-48 שעות בביתה של האם". אביה של החשודה אמר לשופט: "אני מתחייב לשמור עליה".

לקראת הדיון, עשרות מפגינים התאספו מול בית המשפט השלום בתל אביב בעקבות מעצרה של נועה בת ה-27, המפגינים החלו לזרוק חול לעבר בית המשפט ועל תמונות של השר כמחאה על מעצרה. 

חברי הכנסת גלעד קריב ונעמה לזימי ממפלגת העבודה התייצבו בבית המשפט על מנת לתמוך במפגינה. מחוץ לאולם נשמעו קריאות עידוד לעצורה "אוהבים אותך - לא נעזוב אותך עד שתשתחררי״.

אימה של החשודה אמרה מחוץ לבית המשפט: "אני חרדה. אני עדיין מייחלת שתהיה הבנה ושיראו שנועה היא קטנטונת ולא מזיקה. בוודאי שאין מסוכנות מצידה, והיא תתייצב לכל חקירה במידת הצורך". היא הוסיפה: "הראיתם שאתם בעלי הבית על הבת שלי, חבל שאתם לא בעלי הבית מול אחרים".

"לא ברור לי על איזה שיבוש מדובר, לקחת את החול מחוף הים זה בלתי אפשרי ולא מהווה עניין. אני מקווה שאת החקירה ישלימו היום כדי שלא תהיה שום עילה להחזיק אותה", הוסיפה.

זריקת חול על תמונתו של בן גביר מחוץ לבית המשפט בתל אביב // דוברות המאבק לאלימות המשטרה

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה: ״התמונות שראינו אתמול, המעצר חסר התקדים של מפגינה בו המשטרה במשך שעות 'מעלימה' אותה מעיני הציבור, פועלת בחוסר שקיפות מוחלט, והכל כדי להתחנף לשר הממונה - זה עוד סימפטום נוסף לתופעת הפוליטיזציה במשטרה. כל אזרח ישראלי צריך להיות מודאג מהכיוון אליו הולכת המשטרה - אנו קוראים מפה לכל קצין ושוטר בעל רצון בסיסי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית: תתנגדו".

אילה בן גביר, אישתו של השר לביטחון לאומי הגיבה בצאת שבת לאירוע בו נעצרה החשודה. לדבריה, "הבחורה הזאת באה עם גוש בוץ גדול, זרקה אותו בכוונה לפגוע ופגעה באיתמר".

מחאה מחוץ לבית משפט השלום, צילום: קוקו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר