הורים בקריית מלאכי הורשעו בהפרת חוק לימוד חובה: "זלזול בחובה החוקית והמוסרית"

בית המשפט בקריית מלאכי הרשיע זוג שסירב לשלוח את בנם למסגרת חינוכית • השניים הודו בעובדות אך טענו כי זכותם לחנך את ילדם ללא פיקוח המדינה • השופטת דחתה את הטענות ואמרה כי מדובר בעבירה חמורה

לא שלחו את בנם למסגרת חינוכית (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: יהושע יוסף

שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בקריית מלאכי, רבקה שורץ, הרשיעה זוג הורים שלא שלחו את בנם למסגרת חינוכית מתחילת שנת הלימודים תשפ"ב, תוך הפרת חוק לימודי חובה. ההורים הודו בעובדות אך טענו לזכותם החוקתית לחנך את ילדם ללא פיקוח המדינה.

עיריית קריית מלאכי האשימה את ההורים בעשיית דין עצמי ובמניעת השתתפות בנם במסגרת חינוכית מאז שנת תשפ"ב. היא ביקשה להרשיע את ההורים בהתבסס על הודאתם בכתב האישום, וציינה כי ההורים לא ניסו לבקש אישור לחינוך ביתי, כפי שנדרש בחוק. ההורים, מצדם, טענו לזכותם לחנך את בנם לפי השקפת עולמם וביקשו להיות מזוכים או להכיר במעשיהם כ"זוטי דברים".

ההורים טענו לזכותם לחנך את בנם לפי השקפת עולמם (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: Hemera

השופטת דחתה את טענות ההורים וקבעה כי מדובר בעבירה חמורה על חוק לימוד חובה. היא הדגישה את חובת ההורים לדאוג לחינוך ילדיהם במוסד מוכר וציינה כי התנהגותם מהווה "זלזול בחובתם החוקית והמוסרית לדאוג למימוש זכות ילדם לחינוך והשכלה במסגרת חינוכית".

שורץ הבהירה כי טענות ההגנה המבוססות על זכויות חוקתיות אינן מצדיקות הפרת החוק, והדגישה כי על ההורים להגיש בקשה לפטור לחינוך ביתי אם הם מעוניינים בכך. לבסוף, היא קבעה כי "אין לפרש את החוק בצמצום" והרשיעה את ההורים בעבירה המיוחסת להם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר