פרץ, דקר למוות, גנב ושרף את הדירה: פרטים חדשים על רצח יוחאי אבני בגבעון

החשוד ברצח, אבראהים מנצור, פלשתיני בן 22, תושב הכפר בידו ביצע את המעשה ללא קשר לעבודתו של אבני בשב"ס • נשללה מעורבותם של בני משפחת הרוצח • כתב האישום נגדו יוגש בימים הקרובים

זירת הרצח. סוהר שב"ס נמצא מת בדירתו בגבעון החדשה. צילום: יואב דודקביץ/TPS

חודש וחצי לאחר רציחתו של יוחאי אבני, איש השב"ס, בביתו בגבעון החדש, ובתום חקירת החשוד ברצח נחשפים פרטים חדשים אודות המקרה. הרוצח, פלשתיני כבן 22 הגיע ליישוב במטרה לפרוץ לבתים, חדר לביתו של אבני ובמהלך עימות בין השניים רצח אותו בדקירות בבית מגוריו. 

מעצר החשוד ברצח איש השב״ס יוחאי אבני ז״ל לפני כשבוע וחצי

עם סיום החקירה, הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד ברצח ובימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.

כאמור, בתאריך 8.7.2024 אותר אבני ז״ל ששירת בשב״ס, כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה. לאחר פעולות חקירה ראשוניות שבוצעו עוד באותו היום, הצליחו חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ להתחקות אחר זהותו של החשוד ברצח.

סוהר שב"ס יוחאי אבני ז"ל, צילום: ללא קרדיט

יומיים לאחר מכן נעצר החשוד ברצח אבראהים מנצור, פלשתיני כבן 22, תושב הכפר בידו, על ידי לוחמי יחידת הגדעונים של משטרת ישראל בסיוע כוחות צה״ל. לאחר מעצרו, הועבר החשוד לחקירה משותפת בשב״כ ובימ״ר ירושלים.

פרץ לבית דרך החלון בזמן שיוחאי ז"ל ישן

מהחקירה במשטרה ובשב״כ עולה כי בתאריך 7.7 במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד לישוב גבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר לתחומי הישוב, החשוד ניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. בשלב זה פרץ לבית שאותו שכר יוחאי ז״ל בישוב, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שהמנוח ישן.

זירת האירוע. סוהר שב"ס נמצא מת בדירתו בגבעון החדשה, צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע. סוהר שב"ס נמצא מת בדירתו בגבעון החדשה (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

במקום התפתח מאבק פיזי בין יוחאי ז״ל לרוצח, שבמהלכו נטל החשוד חפץ חד ודקר את יוחאי ז״ל מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. בהמשך דקר אותו גם בסכין גדולה נוספת שלקח ממטבח הבית, ובעוד יוחאי גסס בדירה דקר אותו דקירה קטלנית נוספת בצווארו ורצח אותו.

מהחקירה בימ״ר ירושלים ושב״כ עולה כי לאחר מעשה הרצח האכזרי, הרוצח גנב מהדירה מספר פריטים שעמם נמלט מהמקום. לפני שעזב את הדירה, הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הרוצח ברח מהישוב ליהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח.

פעל על דעת עצמו, וללא קשר לעבודת יוחאי בשב"ס

במסגרת החקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ נעצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחתו של הרוצח. חקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי, שבוצע ע״י הרוצח לבדו. כמו כן, בחקירה לא עלה כל מידע שיכול להצביע על קשר בין מקום עבודתו של יוחאי ז״ל בשב״ס לרצח או כל אפשרות להיכרות מוקדמת ביניהם.

מעצרו של החשוד ברצח הוארך מעת לעת בבימ״ש הצבאי. בימים האחרונים הושלמה החקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים ובשב״כ, וגובשה תשתית ראייתית נגד הרוצח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר