פרשת שדה תימן: עתירה לבג"ץ בגין הדלפת הסרטון שבו נראים הלוחמים והמחבל

בסרטון שפורסם בחדשות ערוץ 12 נראים הלוחמים פוגעים במחבל לכאורה • "הגוף היחיד שיש לו את חומרי החקירה זה הפרקליטות הצבאית", אומר עו"ד אפרים דמרי, המייצג כמה מהלוחמים • דובר צה"ל: "הצבא רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים, הדבר מהווה הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי"

מחנה שדה תימן (ארכיון). צילום: דודו גרינשפן

עורכי הדין של הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן מתכוונים לעתור לבג"ץ כדי שזה יורה לפרקליטה הצבאית הראשית לחקור מי הדליף את הסרטון שפורסם בחדשות ערוץ 12. בסרטון נראים הלוחמים לכאורה פוגעים במחבל. בתוך כך, בית הדין הצבאי בבית ליד האריך אתמול (ראשון) שוב את מעצרם של חמשת הלוחמים. 

פרשת שדה תימן: דיון בהארכת מעצר החשודים (30.07.24) // שמואל בוכריס

אפרים דמרי, עורך הדין המייצג כמה מהלוחמים, פנה לפצ"רית בדרישה לחקור את הדלפת הסרטון, אך זו לא השיבה לפנייתו. בעקבות כך הוא מתכוון להגיש עתירה לבג"צ כדי להורות לה לפתוח בחקירה.

בני המשפחה ועורכי הדין של הלוחמים זעמו על הדלפת הסרטון. עורכי הדין, שלא חשופים לחומרי החקירה, נדהמו לראות את הסרטון בטלוויזיה ומבחינתם ברור מי הדליף אותו.

הפגנה סמוך למחנה בית ליד בעקבות הארכת מעצרם של הלוחמים (ארכיון), צילום: קוקו

"הגוף היחיד שיש לו את חומרי החקירה זה הפרקליטות הצבאית", אומר עו"ד דמרי. "פניתי לפצ"רית כדי שתפתח בחקירה. עד עתה לא קיבלתי התייחסות. אם לא אקבל מענה או אקבל תשובה שלילית אפנה לבג"ץ. זה חייב להיחקר".

הלוחמים העצורים ישארו במעצר עד למחר, אז ככל הנראה תבקש הפרקליטות הצבאית מבית הדין להאריך שוב את מעצרם כדי לבצע פעולות חקירה אחרונות בפרשה. הלוחמים חשודים כי תקפו וביצעו מעשה סדום בעת שביצעו חיפוש על המחבל כאשר זה הועבר מכלא עופר לשדה תימן.

העימות בשדה תימן, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הלוחמים מכחישים וטוענים כי המחבל התנגד לחיפוש והתפרע והם הפעילו נגדו כוח סביר כדי לבצע את החיפוש.

בתוך כך, דובר צה"ל הגיב להדלפת הסרטון: "הצבא רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי. מיד עם גילוי האירוע, בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה"ל לשם הסרת התיעוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר