היועמ"שית נגד קרעי: מינוי אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה - אינו חוקי

גלי בהרב מיארה מתנגדת למינוי ד"ר אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו • במכתב לשר התקשורת, היא טוענת כי המינוי אינו חוקי ופוגע בציבור, מכיוון שד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד • בהרב מיארה מזכירה כי בג"ץ קבע שהיא הפרשנית הבלעדית של הממשלה באשר לדין, ומדגישה כי התעלמות מהנחיותיה פוגעת בשלטון החוק

גלי בהרב מיארה ושלמה קרעי. צילום: יהודה בן יתח/אורן בן חקון

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מוציא הערב (חמישי) עוד מכתב נגד מינוי של ד"ר אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו״ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הפעם נגד החלטת שר התקשורת שלמה קרעי לאחר שמונתה על ידי הממשלה ד"ר מינס תחל את תפקידה.

תמכה. היטעמש"ית בהרב־מיארה (ארכיון), צילום: ללא

היועמ"שית כותבת במכתבה כי כפי שכתבה במכתב קודם הרי שלטענתה ד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד ולכן הוראת השר קרעי "אינה חוקית ופוגעת בציבור".

במכתב שכתב המשנה ליועמ"שית לשר קרעי כותב כי אף השר עצמו לא חולק על כך שד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד והוסיף כי "לאשר את מינויה של ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נפל פגם משפטי משמעותי של חוסר סמכות, וזאת היות שד"ר מינס לא עומדת בדרישות הכשירות הסטטוטוריות לתפקיד. על כך לא חלקת במכתבך".

שלמה קרעי (ארכיון), צילום: חיים גולדברג/פלאש90

לימון הוסיף לכתוב כי אין זו הפעם הראשונה שהממשלה מתעלמת מהנחיות היועמ"שית אשר בג"ץ קבע כי היא הפרשנית המוסמכת והבלעדית של הממשלה באשר לדין ומגבלותיו. "הממשלה היא רשות מנהלית. כוחה בא לה מהדין ומוגבל על -ידי הדין. החלטת ממשלה שהתקבלה בחוסר סמכות מנוגדת לדין באופן המובהק ביותר. כך היה לאחרונה, ביחס להחלטת ממשלה שביקשה למנוע מהייעוץ המשפטי לוודא את חוקיות צעדי הממשלה בעניין גיוסם ומימונם של בני הישיבות".

עוד הוסיף כי "בית המשפט העליון ביטל החלטה זו שניתנה בחוסר סמכות. משעה שרשויות השלטון כולן נדרשות לפעול על פי הדין, כעולה גם מהאמור לעיל, הודעתך במכתבך לפיה ד"ר מינס תיכנס לתפקיד יו"ר המועצה ותפעיל את סמכויות יו"ר המועצה מנוגדת לדין ופוגעת באופן קשה בשלטון החוק ובתקינות המינהל, על כל המשתמע מכך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר