סייעת בגן ילדים בנתניה הואשמה בהתעללות ותקיפה של פעוטות

כתב אישום חמור הוגש נגד שלי שיינקר (22) בגין כ-60 אירועי אלימות כלפי 12 פעוטות בגילאי 7 חודשים עד שנה וחצי • התיעוד ממצלמות האבטחה חשף מקרים של הכאה, סטירות, בעיטות, משיכת שיער וריסוס חומר ניקוי לעבר הילדים • הפרקליטות מבקשת מעצר עד תום ההליכים

חשד להתעללות בגן ילדים (אילוסטרציה). צילום: iStockphoto

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום חמור נגד שלי שיינקר, סייעת בת 22 מנתניה, בגין מעשי התעללות ותקיפה רבים כלפי פעוטות בגן הילדים בו עבדה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טל גרשון מפרקליטות מחוז מרכז, שיינקר עבדה כסייעת בכיתת הפעוטות של גן הילדים "הגן השקוף" בנתניה. בכיתה זו שהו פעוטות בגילאי שבעה חודשים עד שנה וחצי. בעקבות חשדות שהתעוררו, נבדק תיעוד מצלמות האבטחה בגן, אשר חשף כ-60 אירועי אלימות שביצעה שיינקר כלפי 12 פעוטות שונים.

ילדים בגן (אילוסטרציה), צילום: iStockphoto

הצילומים מתעדים מקרים רבים בהם שיינקר דחפה את הפעוטות, הכתה אותם, סטרה להם, משכה בשערם והתעלמה מבכיים. במקרים אחרים היא בעטה בהם ברגליה, צבטה אותם ותפסה בחוזקה בפניהם. כמו כן, במקרים רבים היא נהגה למשוך או להרים את הפעוטות מידם או זרועם האחת ולהשליך אותם בחוזקה, גם בעת שישנו. בשני מקרים אף תועדה הנאשמת מרססת חומר ניקוי לעבר הפעוטות, ובמקרה אחד גררה כיסא ודחפה עימו בחוזקה פעוט שזחל על הרצפה.

בגין מעשים אלו, הואשמה שיינקר בריבוי עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, והתעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי.

בתשעה מתוך שנים עשר האישומים, מיוחסת לשיינקר גם עבירה של התעללות. זאת בשל ביצוע מעשי התקיפה באופן שיטתי, מתוך עמדת כוח כנגד פעוטות רכים וחסרי אונים שאינם מסוגלים להגן על עצמם או לבטא במילים את שנעשה בהם. חומרת המעשים מתעצמת לאור העובדה ששיינקר הייתה זו שהופקדה על שלומם של הפעוטות.

חשד להתעללות בגן ילדים, צילום: iStockphoto

כתב האישום מדגיש כי המעשים בוצעו מתוך אכזריות, ביזוי או השפלה, וכי קיים בהם פוטנציאל לגרימת סבל או נזק. עוד צוין כי המעשים נעשו מתוך הטלת מרות, ענישה או הפחדה.

במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות גם בקשה למעצרה של שיינקר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר