מח"ש הגישה כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סוויסה בגין זריקת רימון בהפגנה בת"א; בן גביר: "מספקים הגנה למפרי חוק"

חמישה שוטרים מואשמים שהשליכו בניגוד לנוהל רימוני הלם לעבר מפגינים במרץ 2023 • "הביאו ברשלנותם לפציעתם של מפגינים", נכתב בהחלטה • השר לביטחון לאומי הגיב: "ההחלטה נגועה במניעים פוליטיים"

רפ"ק מאיר סוויסה (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד חמישה שוטרים, שהשליכו בניגוד לנוהל ההפעלה המשטרתי רימוני הלם לעבר מפגינים, בהפגנה בת"א במרץ 2023, והביאו ברשלנותם לפציעתם של מפגינים.

אחד השוטרים הוא רפ"ק מאיר סוויסה, שקודם לשמש מפקד תחנה בתל אביב.

תיעוד: רפ"ק מאיר סוויסה מתעמת באוקטובר עם מפגינים בסמוך לקריה, צילום: ללא

בכתב האישום שהוגש ע"י עוה"ד נטלי חגי-גדלוב ואיציק פרץ ממח"ש נאמר, כי הנאשמים נכחו במסגרת תפקידם בהפגנה באזור מחלף השלום. החמישה נאשמים שהשליכו רימוני הלם לעבר ההמון, שבאותה שעה לא נהג באלימות כלפי השוטרים.

הצפיפות הרבה שבה עמדו המפגינים, בהם גם ילדים וקשישים, ותזוזתם התכופה ממקום למקום, מנעו אפשרות להעריך כראוי את מקום נחיתת הרימון, כל זאת בניגוד לנוהל המשטרתי.

עימותים בהפגנה בתל אביב (למצולמים אין כל קשר לכתבה), צילום: רויטרס

בכתב האישום נטען גם כי למרות תנאי השטח והנסיבות, הנאשמים לא בחרו באמצעי חלופי לפיזור הפגנות, שבו סיכון נמוך יותר לפגיעה בגוף.

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר קבלת כל חומרי החקירה בתיק ולמידת כתב האישום, ייבחן עניינו של הקצין כמקובל".

בן גביר (ארכיון). "ההחלטה נגועה במניעים פוליטיים", צילום: אורן בן חקון

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להגשת כתב האישום: החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סוויסה ושוטרים נוספים נגועה במניעים פוליטיים ולחץ פוליטי. מח"ש, בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, דבקה בעיקרון של אכיפה בררנית ומספקת הגנה למפרי חוק וחוסמי כבישים מצד אחד של המפה הפוליטית תוך ניסיון להרתיע שוטרים מלאכוף את החוק נגדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר