היועמ"שית לנתניהו: בן גביר פוגע במהלך לסגירת מתקן הכליאה בשדה תימן

המתקן בשדה תימן נפתח במהלך המלחמה כדי להחזיק בו את העצורים העזתים מהמלחמה בעזה, ביניהם מחבלי נוח'בה של חמאס • בעקבות עתירה הוחלט להעביר את העצירים למתקני השב"ס • במכתב לרה"מ בהרב מיארה טוענת שהשר לביטחון לאומי מנסה לחבל במהלך

בן גביר: הפניה של היועמ"שית ושל המפכ״ל היוצא שבתאי "ניסיון הפיכה במדינה דמוקרטית" (ארכיון)

"השלכות משמעותיות": היועצת המשפטית לממשלה פנתה היום (חמישי) במכתב לרה"מ בנימין נתניהו שיתערב במה שהיא מגדירה כניסיון של השר איתמר בן גביר לחבל במאמצים לפנות את מתקן הכליאה בשדה תימן.

המתקן בשדה תימן נפתח במהלך המלחמה כדי להחזיק בו את העצורים העזתים מהמלחמה בעזה, ביניהם מחבלי נוח'בה של חמאס. המתקן עצמו נועד להוות מתקן חקירות בלבד ולא כליאה, אך בשל מצוקת מקום שימש גם לכך. בעקבות עתירה הוחלט, בהמלצת המועצה לביטחון לאומי, לפנות משם אסירים אל מתקני שב"ס.

גלי בהרב מיארה, איתמר בן גביר והמכתב לנתניהו, צילום: אורן בן חקון

לפי משרד המשפטים בן גביר פועל לחבל במהלך. היועמ"שית כתבה לנתניהו: "בימים האחרונים התברר כי המשרד לביטחון לאומי עוצר למעשה את קידום המאמצים שנעשו בהובלת המל"ל ליישום פתרונות הכרחיים". עוד הוסיפה: "ככל שלא ניתן יהיה להודיע לבית המשפט, בטווח הזמן המיידי, על השבת המתקן לייעודו המקורי על פי סיכום הדיונים במטה לביטחון לאומי, הדבר עלול להיות בעל השלכות משמעותיות רחבות. אבקש את הידרשותך הדחופה לנושא".

לאורך המלחמה עלו טענות נגד תנאיי הכליאה בשדה תימן, והתפרסמו בנושא מספר תחקירים בכלי התקשורת המובילים בעולם. התנועה לזכויות האזרח עתרה כנגד השימוש במקום כמתקן כליאה ובתנאים בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר