רצח באדישות והפקרה: האישומים נגד הנהג שנסע מסומם ושתוי, ללא רישיון, ודרס למוות את גיא תימור

כתב האישום נגד נחמן חורי, בן 21 מקריית מוצקין, חושף את שרשרת העבירות מרגע יציאתו מביתו ועד שהרג את סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים • חורי הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו על ידי ביהמ"ש לתעבורה בחיפה ונסע לחבר במושב בדרום, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה • במהלך השהייה אצל חברו צרך משקאות אלכוהוליים וסמים מסוכנים ואז יצא לנסיעה, נמלט מניידת כשהוא קורא "אני המשיח"

הגשת כתב האישום נגד נחמן חורי, שהרג בדריסה את סגן אלוף ישראל באופניים. צילום: .

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נחמן חורי (21), מקריית מוצקין, לאחר שנהג ללא רישיון ובפסילה, תחת השפעת סמים ואלכוהול וגרם לתאונה קטלנית בה נהרג גיא תימור ז"ל עת רכב על אופניו.

נהג ללא רישיון, נמלט מהמשטרה - ודרס למוות את סגן אלוף ישראל באופניים

כתב האישום שמייחס לחורי רצח באדישות והפקרה לאחר פגיעה, מגולל את מעשיו הפליליים מרגע יציאתו מביתו בקריית מוצקין לחברו בדרום ועד לרגע בו דרס למוות את גיא תימור ז"ל, אלוף ישראל ברכיבת אופניים. עוד מייחס לו כתב האישום סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, נהיגה ללא ביטוח ונהיגה ללא רישיון רכב.

על פי כתב האישום שהגישו עו"ד חן עסיס לביא, וואדים סיגל מפרקליטות מחוז דרום, חורי הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו על ידי בית המשפט לתעבורה בחיפה ונסע לחבר במושב בדרום, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה והיה פסול מלקבל רישיון. במהלך השהייה אצל חברו צרך חורי משקאות אלכוהוליים וסמים מסוכנים.

גיא תימור. עולם האופניים עוד בהלם, צילום: מרוד הנגבי ורותם פבר
משפחתו של גיא תימור ז"ל בדיון בבית המשפט, צילום: .

בשעות הבוקר ביקשו שניים מהנוכחים במקום להגיע למקום אחר וחורי התנדב להסיעם. במהלך הנסיעה הפראית, חורי לא נעתר לבקשות חבריו לעצור והמשיך בנהיגה מהירה ומסוכנת. הוא סטה בחדות מנתיב לנתיב וכמעט פגע במיניבוס עם ילדים שעמד בצד הכביש.

לאחר מספר בקשות נוספות מחבריו לעצור, ניצלו אלה את ההזדמנות וירדו מהרכב. חורי המשיך בנהיגתו הפרועה, עצר בצד הכביש ופנה לאחת הנהגות ואמר לה להזמין משטרה כי הוא הורג אנשים. הנהגת המפוחדת התקשרה למוקד 100 ודיווחה על האירוע. במקרה נוסף, נהג חורי בסמוך לרכב שבו היו שתי נשים ואיים עליהן שהוא מוציא את ה-M-16 שלו. הנהיגה הפראית של חורי גרמה לנהגים רבים לסטות מנתיבם ולבלום בפתאומיות.

מסומם ושתוי, צועק "אני המשיח"

בעקבות הדיווחים שוטר בג'יפ משטרתי שהגיע למקום כרז לחורי לעצור, אך זה התעלם והמשיך בנסיעה פרועה כשהוא מכריז שהוא המשיח. המרדף אחר חורי נמשך כאשר הגיע לדרך ללא מוצא ונחסם על ידי השוטר. חורי סירב לעצור והמשיך בנסיעה לשטח פתוח. השוטר חזר לניידת והמשיך לרדוף אחריו עד שחזר חורי לכביש והמשיך בנהיגה מסוכנת. תוך כדי נהיגתו נכנס חורי לצומת נהורה בניגוד לאור האדום ברמזור ופנה שמאלה.

במהלך הנסיעה סטה חורי מנתיבו ופגע בעוצמה ברוכב אופניים, גיא תימור ז"ל. מעוצמת הפגיעה, נחבט המנוח במכסה המנוע ובשמשת הרכב, הועף לאוויר ונחת על הכביש. לאחר הפגיעה חורי האיץ את מהירותו והמשיך בנהיגה, מותיר את המנוח מוטל על הכביש מבלי לעמוד על מצבו או להזעיק עזרה.

מסומם ושתוי ולא הוצא רישיון מעולם. משפחתו של גיא תימור ז"ל צופה בנחמן חורי על המסך בדיו בבית המשפט, צילום: .

לאחר שניגח ניידת, נבלם רכבו של חורי בוואדי סמוך והוא נעצר על ידי השוטרים. כתוצאה מהתאונה סבל תימור מחבלת ראש קשה ומותו נקבע על ידי צוות רפואי של מד"א שהוזעק למקום.

לאחר הגשת כתב האישום מסרה עו"ד חן עסיס, מפרקליטות מחוז דרום: "הנאשם נהג בפראות, כאשר הוא מפר תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו, ללא רישיון נהיגה ותחת השפעת אלכוהול וסמים ותוך שהוא מסכן את עוברי האורח והנהגים שהיו בסביבתו. התנהגותו המסוכנת גרמה לתאונה קטלנית ולמותו הטרגי של גיא תימור ז"ל, רוכב אופניים שכל עתידו היה לפניו".

"מדובר על מקרה חמור שבו הצטברות הנסיבות החמורות הביאה את הפרקליטות להחליט להעמיד לדין בגין עבירת רצח. העובדה שהנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה לאחר הפגיעה ולא ניסה לעמוד על מצבו של המנוח או להזעיק עזרה מדגישה את אדישותו המוחלטת לחיי אדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר