פוענח רצח אחמד מרעי מפורדיס: עד מדינה מהחברה הערבית סייע בפיצוח הפרשה

כתב אישום הוגש נגד החשודים ברצח • החקירה חשפה סכסוך דמים מתמשך בין משפחות פשע

אחמד עפיף מרעי. צילום: ללא

היחידה המרכזית של משטרת מחוז חוף (ימ"ר) הצליחה לפענח את רצח אחמד מרעי שהתרחש ב-31 באוגוסט 2023, בעזרת גיוס עד מדינה מהחברה הערבית. ביום שישי האחרון הוגש כתב אישום חמור נגד החשודים בגין רצח ושני ניסיונות לרצח.

גבר בן 25 נרצח בפורידיס // ארכיון | ללא קרדיט

האירוע התרחש בפורדיס, כאשר שני חשודים חמושים באקדחים פתחו באש לעבר מספר אנשים. כתוצאה מהירי נהרג אדם אחד ושניים נוספים נפצעו. החקירה, שהועברה מתחנת זכרון יעקב לימ"ר חוף, כללה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים והפעלת סוכן סמוי.

על פי כתב האישום שהוגש, מספר נאשמים תכננו לרצוח צעיר מפרדיס, חברו של אחי הקורבן. ב-31 באוגוסט 2023, שניים מהנאשמים ארבו ברחוב שומאלי מאחורי משאית. כשזיהו את הקורבן ועוד ארבעה אנשים ליד מיני-מרקט, הם פתחו באש לעברם.

הנאשמים, חמושים בשני אקדחים, ירו כ-30 כדורים מטווח קרוב בכוונה תחילה לגרום למותם. כתוצאה מהירי, אחמד מרעי נהרג ושני אנשים נוספים נפצעו.

לאחר הירי, הנאשמים נמלטו מהזירה. שני נאשמים נוספים, סאמי ואדם נוסף שלא צוין בשמו, אספו אותם ברכב. הנאשמים עזיז ומוחמד עלו למושב האחורי כשברשותם שני האקדחים ששימשו לביצוע הפשע.

הפרקליטות מבקשת את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, נוכח חומרת העבירות המיוחסות להם.

במהלך החקירה הגלויה, הצליחה היחידה המרכזית לגייס עד מדינה מהחברה הערבית, אשר סיפק מידע מכריע על כל המעורבים בפרשה והפליל את שותפיו לרצח. בנוסף, הסוכן הסמוי הצליח לרכוש את האקדח ששימש לרצח ולדובב את אחד החשודים.

החקירה חשפה כי הרקע למעשה הוא סכסוך דמים מתמשך בין משפחות פשע בכפר פורדיס, והוא מהווה חלק משרשרת אירועי רצח בכפר. החשודים, תושבי פורדיס, נעצרו ונחקרו במהלך החודשיים האחרונים בחשד לרצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר לפשע ונשיאת נשק שלא כדין.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בחיפה, לתקופה העולה על 75 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה. כעת, עם הגשת כתב האישום על ידי פרקליטות מחוז חוף, צפוי המשפט להתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר