"פעל מתוך מניע מיני מובהק": סא"ל דן שרוני שצילם חיילות בסתר הורשע ב-67 עבירות

שרוני הורשע ב-39 עבירות של פגיעה בפרטיות, 23 מעשים מגונים, ו-3 עבירות של חדירה למחשב • אחת החיילות שצולמה על ידי שרוני: "מצפה שהוא יקבל עונש מאסר ארוך" • הפרשה הותרה לפרסום בנובמבר 2021, שאחת הקורבנות פרסמה פוסט "שרוני סוטה מין, מטריד מינית סדרתי ובעיקר אפס"

מיקה סברסקי, אחת המתלוננות נגד דן שרוני: "עד שהוא לא יכנס לכלא לא יהיה לנו יום ולא יהיה לנו לילה. אני מצפה שהוא יקבל עונש מאסר ארוך"// ירון דורון

"צילם עשרות נשים בעירום ללא ידיעתן": סגן אלוף דן שרוני, מפקד בה"ד 6, בן 42 ממודיעין, נשוי ואב לשלושה, הורשע היום (רביעי) בכ-67 עבירות מין ופגיעה בפרטיות נגד חיילות ששירותו תחתיו. שרוני התקין מצלמות נסתרות וצילם במשך מספר שנים פקודות שלו.

מיקה סברסקי, אחת החיילות שצולמה על ידי שרוני אמרה: "עד שהוא לא יכנס לכלא לא יהיה לנו יום ולא יהיה לנו לילה. אני מצפה שהוא יקבל עונש מאסר ארוך".

סא"ל דן שרוני הורשע בעשרות עבירות מיניות, צילום: ללא קרדיט

השופטים התייחסו לכל אחת מנפגעות העבירה וציינו שאמינות המתלוננות הייתה לכל אורך הדרך. השופטים דחו את טענתו של שרוני כי לא פעל ממניע מיני. וקבעו כי הוא פעל ממניע מיני.

השופטים המשיכו: "אצל רוב נפגעות העבירה נתפס הנאשם כמפקד מוערך ואף חבר. לחלקן הפך לאיש סוד. הן הביעו את השבר הגדול באמון ואת הרגשת החילול". ראשת ההרכב תיארה את הכונן שנמצא אצל הנאשם אשר הכיל קטגוריות של תמונות תחת כותרות של "עירום מלא", "עירום חלקי", "תמונות בבגד ים" ועוד.

סא"ל דן שרוני הורשע בעשרות עבירות מיניות, צילום: ללא קרדיט

שרוני הודה ברכישת מטענים וטען שתמיד היה ברשותו מטען מצלם ולטענתו עשה זאת כדי לראות אם יש גנבים,או שמשתמשים בסמים. בעדותו טען כי שיקר במצ״ח וטען כי המניע היה יצירת שליטה והבהיר באיזה טקטיקות השתמש כדי להתקין המצלמות עם המטען. שרוני מסר פרטים על הסעיפים בכתב האישום שהוגש נגדו לצד סתירות רבות שעלו . "גרסת הנאשם הייתה מגמתית שניסתה לגמד את הטענות נגדו", אמרו השופטים

מתלוננות דן שרוני, צילום: מתלוננות דן שרוני

"עו"ד ענבר קידר ברוך המייצגת שתי נפגעות: "הנאשם פגע בנפשן של חיילות אשר נתנו בו את כל אמונן. אנחנו מקוות שהוא יקבל עונש מאסר משמעותי ויורד לדרגת טוראי. הנפגעות מייחלות לרגע שייגזר עליו עונש מאסר ממושך".

עוד אופיר נחמני בר המייצגת 10 נפגעות עבירה: "בית הדין קבע שלפנינו אדם מסוכן ביותר שעשה הכל כדי לא לקחת אחריות, כולל הטענה המקוממות שלא הייתה לו כוונה מינית. מי שמצלם ומקטלג תמונות וסרטונים פועל מתוך מניע מיני מובהק. צה"ל ומשרד הביטחון הפקיר את הנפגעות. אני קוראת לצה"ל ומשרד הביטחון לקחת משרוני את כספי הפנסיה והעבירו אותם לנפגעות כדי שיוכלו לשקם את חייהן".

סא"ל דן שרוני בהכרעת הדין, צילום: ללא קרדיט

הפרשה הותרה לפרסום בנובמבר 2021, אז פרסמה אחת מנפגעותיו פוסט שהפך לוויראלי. בפוסט היא כתבה: "דן שרוני. זכרו את השם הזה. דן הוא המפקד שלי שמלווה אותי לאורך כל הדרך הצבאית שלי. ואכיר גם לכם - סא"ל דן שרוני, 39, מודיעין, אבא לשלושה ילדים, סוטה מין, מטריד מינית סדרתי ובעיקר אפס. סא"ל דן שרוני בחר לצלם מעל 30 בנות בסתר במשך חמש שנים. אני אחת מהן".

בין הפרקליטות הצבאית ובין שרוני נרקמה עסקת טיעון, לפיה שרוני יודה בעבירות המיוחסות לו ויזכה לתנאי פרישה הכוללים פנסיה, זאת למרות שנותרו לו עוד כשנתיים לגיל הפרישה. בעקבות הביקורת על עסקת הטיעון חזרה בה הפרקליטות הצבאית מהעסקה בחודש ספטמבר 2022.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר