היועמ"שית: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לגיוסם של תלמידי הישיבות"

במכתב לממשלה מתייחסת בהרב-מיארה להכרעת בג"ץ על גיוס החרדים • "יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס" • עוד הדגישה את דרישת ביהמ"ש: "יש לגייס 3,000 מתגייסים, בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה. צילום: גדעון מרקוביץ

לאחר הכרעת בג"ץ הבוקר (שלישי) על חובת גיוס תלמידי הישיבות, היועמש"ית גלי בהרב-מיארה מתייחסת לראשונה להחלטה, ופונה בנושא במכתב לממשלה. בדבריה היא חוזרת על עיקרי ההחלטה של בג"ץ ודורשת את יישומו.

"יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף, שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפת פסיקתו האמורה של בית המשפט", מדגישה היועמ"שית. "פסיקה זו משליכה אף על תמיכות ואפיקי מימון אחרים המיועדים לתלמידי מוסדות תורניים החייבים בשירות צבאי".

חרדי מתפרץ לדיון בבג"ץ חוק הגיוס (02.06.24) // דוברות הרשות השופטת

היא מוסיפה כי "בהקשר זה, הובאה בפנינו חוות דעתו של היועץ המשפטי של משרד האוצר, והתקיימו ישיבות בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים לבחינת הדברים. בימים הקרובים, יועברו הנחיות משפטיות מתאימות גם בעניין זה".

כאמור, במכתבה היא חוזרת על דרישת בג"ץ. "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו כאמור לעיל, ועל-פי התחייבותה – לגייס 3,000 מתגייסים, בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות".

"על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות". גיוס חרדים, צילום: ללא

"במקביל, יש להציג תכנית גיוס, הכוללת נקיטת הצעדים הדרושים לשם מיצוי פוטנציאל הגיוס ולהגדלת המספר האמור של 3,000 מתגייסים, לאור צרכי הצבא הנוכחיים ולשם קידום השוויון בנטל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר