מאסר עולם ליעקב בן אברהם שרצח את אשתו ב-50 דקירות: "אכזריות מיוחדת"

בן אברהם בן ה-72, רצח את אשתו יעל יום לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושין • במהלך ויכוח על חלוקת הרכוש דקר אותה בן אברהם בעודה ישובה על הכורסה, עד שהסכין נשברה • השופטים בהכרעת הדין: "אכזריות של ממש עם שתי סכינים אימתניות וכמות בלתי נתפסת של דקירות"

יעקב בן אברהם. מאסר עולם על רצח אשתו לשעבר. צילום: גדעון מרקוביץ'

הרכב שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, גזר מאסר עולם על יעקב בן אברהם בגין רצח בנסיבות מחמירות. בן אברהם בן ה-72, הורשע ברצח אשתו יעל בת ה-68 בנסיבות מחמירות, לאחר שדקר אותה יותר מ-50 פעמים בביתם בהרצליה, יום לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושין.

עו"ד רונית חסון מפרקליטות תל אביב על גזר הדין של יעקב בן אברהם: "רצח אכזרי, בית המשפט העביר היום מסר"// אבי כהן

כמו כן קבע בית המשפט כי בן אברהם יפצה את בנותיו בסכום של 258 אלף שקלים שיחולק ביניהן.

עו"ד רונית חסון מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה על גזר דינו של בן אברהם: "הנאשם רצח את המנוחה באכזריות כשדקר אותה 50 דקירות בפלג גופה העליון באמצעות שני סכינים בדירה באותה עת. בית המשפט העביר היום מסר על התופעה הנפשעת של רצח נשים בבתיהן, במקום שאמור להיות מקום מבטחן ומבצרן. זה מחייב ענישה מחמירה ביותר במטרה למגר את התופעה".

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את בן אברהם ברצח לפני קצת פחות מחודש. "אמא, אני נקרעת מבפנים", כתבה דנה, בתה של יעל ז"ל בפוסט שהעלתה בפייסבוק לאחר הרצח.

מכתב האישום בו הורשע, עלה כי לפני כשנה וחצי, ביקשה המנוחה מבעלה לעזוב את הבית, לאחר שהתגוררו בו יחד עם בתם במשך 35 שנות נישואיהם.

המנוחה יעל בן אברהם ז"ל. נרצחה ב-50 דקירות על ידי בעלה, צילום: ללא קרדיט

יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח בעקבות בקשותיה ממנו לעזוב את הבית. על רקע זה החלו ויכוחים ומחלוקת סביב חלוקת הרכוש בין השניים. היא הודיעה לו כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש ודרשה ממנו לעזוב את הדירה, ותבגובה הוא דקר אותה בעודה ישובה על הכורסה ולא הפסיק עד שהסכין נשברה. היא ניסתה להתגונן, ואחרי שהסכין נשברה אף קמה להימלט.

עוד צוין כי בשלב זה נטל הנאשם סכין נוספת, הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שנפלה והתמוטטה בפתח הדירה. הנאשם דקר את אשתו המנוחה עשרות פעמים באמצעות שתי הסכינים, וגרם לה לכ-50 פצעי חתך ודקירה בכל הגוף. מותה נקבע בזירה.

"ניתן רק לשער את גודל האימה"

בהכרעת הדין ציינו השופטים כי הרצח היה מעשה ספונטני, שלא קדם לו תכנון מוקדם. "קבענו כי מעשה הרצח מקיים נסיבה מחמירה של אכזריות מיוחדת. בתי המשפט נדרשים לתופעה החברתית המדאיגה של רצח נשים על-ידי בני זוגן, רובן ככולן נרצחות בבתיהן".

"מעשי הנאשם ניכרו באכזריות של ממש בשתי סכינים אימתניות וכמות בלתי נתפסת של דקירות בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו עד כדי כך שהסכין הראשונה נשברה. ניתן רק לשער את גודל האימה שאחזה במנוחה כשהבינה שניסיונה להימלט ממנו נכשל וגורלה נחרץ", נכתב בהכרעת הדין.

בנוסף קבעו השופטים, כי "לא ניתן לקבוע בוודאות כי הרצח בוצע מול עיניה של הבת, אך אין חולק כי בחרה לעזוב כשהיא פוסחת על גופתה של אמה. היא שמעה את זעקותיה. נוכחות בתה, לכל היותר מטרים ספורים מההתרחשות, מעצימה את האכזריות במעשיו. אין חולק כי לאחר הרצח שטף את הסכינים ועשה כן מכוונה לשבש חקירה פלילית".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה לגזר הדין: "טוב שהצדק נעשה ושמפלצת האדם הזאת תינמק בכלא עד יומה האחרון. האכזריות הבלתי נתפסת של הרצח כאשר הבת נמצאת בזירה, שומעת את זעקות המוות של אימא שלה - זה משהו שהדעת לא מסוגלת לתפוס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר