10 חודשי מאסר בפועל לדורסת של סרן גיא אליהו ז"ל

מרים בר-און שהורשעה בדריסה של הסרן לפני שנתיים, הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש • סרן אליהו ז"ל, בן 28 מבית אל, נשוי ואב לשניים, רכב על אופניים ביולי 2022 כאשר בר-און סטתה מהמסלול מספר פעמים והתנגשה עם חזית רכבה באופניו

סרן גיא אליהו ז"ל. צילום: ללא

בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה גזר היום (שלישי) 10 חודשי מאסר בפועל על מרים בר-און, שדרסה למוות את סרן גיא אליהו ז"ל, קצין בסיירת גולני, לפני שנתיים. 

בר-און, בת 30 מעץ אפרים, הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש. במסגרת ההסדר סוכם על פסילה מנהיגה למשך עשר שנים, מאסר על תנאי ופיצוי של 30 אלף שקלים למשפחתו של סרן אליהו. לא הוסכם על העונש. בדיון הטיעונים לעונש, שהתקיים לפני חודשיים, דרשה הפרקליטות לגזור עליה שנת מאסר בפועל.

עשרה חודשי מאסר בפועל. הנהגת מרים בר-און, צילום: ירון דורון

השופט טל פרי קבע בגזר הדין: "במקרה שלפניי, רף הרשלנות שקבעתי וכן האינטרס הציבורי ועיקרון הגמול וההרתעה, דוחקים את נסיבותיה האישיות של הנאשמת ומחייבים ענישה הכוללת מאסר מאחורי סורג ובריח".

סרן אליהו, בן 28 מבית אל, נשוי ואב לשניים, רכב על אופניים ביולי 2022 ליד מחלף שער שומרון. לפי כתב האישום, בר-און נסעה באותה העת לביתה שבשומרון, תוך שהיא נוהגת בכביש בין עירוני בו מוצב שלט אזהרה אודות רוכבי אופניים שעשויים להימצא בדרך. במהלך נסיעתה בנתיב הימיני של הכביש, סטתה מספר פעמים לעבר השול הימני, ובפעם השלישית התנגשה עם חזית רכבה באופניו של סרן אליהו. הוא הוטח על שמשת הרכב והועף אל הכביש. כתוצאה מהתאונה נפגע סרן אליהו באורח קשה, וחרף מאמצי החייאה מותו נקבע בסמוך למועד התאונה. אליהו נהרג ארבע שנים לאחר ששלושה מחברי הצוות שלו בסיירת גולני נהרגו בתאונה בכביש 6.

עוד קבע השופט בגזר הדין: "לאחר שצפיתי בסרטון התאונה נוכחתי כי מדובר בתאונה לה גרמה הנאשמת ללא סיבה אובייקטיבית, ללא הסבר, ללא כל גורם זר וללא רשלנות תורמת מצד מאן דהוא. לא אוכל לקבוע כי מדובר ברשלנות רגעית. הנאשמת סטתה שוב ושוב עד אשר נסעה בנסיעה רצופה על השול ופגעה במנוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר