נעצר בחשד לתקיפה בפטיש ושוחרר - כשעדות המתלונן לא נגבתה כלל

משטרת חדרה עצרה אדם בחשד שתקף את שכנו בפטיש וביקשה להאריך את מעצרו בשישה ימים • אלא שבאותם ימים לא נגבתה עדות המתלונן והפטיש איתו לכאורה הותקף לא נמצא • השופט: "בתחנה החליטו לא לבצע את מלאכתם ועדות המתלונן לא נגבתה, במצב דברים זה לא ניתן לתקן את מחדלי המשטרה" 

השופט טען כי השוטרים לא ביצעו את עבודתם. (ניידת, אילוסטרציה). צילום: גדעון מרקוביץ'

תושב העיר חדרה נעצר לאחרונה בחשד שתקף את שכנו באמצעות פטיש, לאחר שהתברר כי אכן מדובר בניסיון תקיפה, המשטרה לא גבתה את עדות המתלונן ולא תפסה את הפטיש. השופט אלכס אחטר, ששחרר את החשוד מתח ביקורת חריפה על המשטרה וכתב בהחלטתו:  "אני מתרשם כי הבקשה שבפני היא מוגזמת, מופרזת, ואף נחתמה לצערי ולתחושתי ללא הפעלת שיקול דעת מתאים".

משטרת חדרה עצרה את החשוד בצהרי היום ולאחר חקירה הוחלט לכלוא את החשוד ולהעבירו לבית המשפט, שם ביקשו את הארכת מעצרו ב-6 ימים. עו"ד יוסף רז שייצג בבית המשפט את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי בקשת המשטרה מנופחת ומקוממת בהתחשב בנסיבות העניין המתוארות. עוד ציין הסנגור כי למרות שהייתה למשטרה ההזדמנות לגבות עדויות הכרחיות ללא הארכת מעצר, היא לא עשתה כן כאשר עדות המתלונן לא נגבתה וגם הפטיש איתו לכאורה הותקף לא נמצא על ידי המשטרה".

אזיקים (ארכיוו), צילום: אורן בן חקון

בית המשפט קיבל את טענותיו של עו"ד רז והורה לשחרר אותו בערבות עצמית של 2,000 שקלים, זאת על אף בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד. עוד ציין בית המשפט כי הבקשה לא ברורה כלל בהיבט המהותי.

בהמשך, השופט אחטר העביר ביקורת חריפה על התנהלות משטרת חדרה בחקירה: "לצערי במהלך היום ראיתי את התנהלות היחידה החוקרת במקרים דומים והתנהלות כזו חוזרת על עצמה", כתב השופט אחטר בהחלטתו. עוד הוסיף לגבי האירוע: "מדובר באירוע יחסית מינורי, כשהחשוד נחשד בעבירה של ניסיון לתקיפת סתם, החפץ לא נתפס. נעשה ניסיון לאתרו דרך השוטרים אך לא אותר. כך גם המתלונן הונחה לגשת לתחנת המשטרה למסור תלונה ועשה כן, אולם משום מה ללא הסבר כלשהו השוטרים בתחנה העדיפו שלא לבצע את מלאכתם ותלונתו לא נגבתה. במצב דברים זה לא ניתן לתקן את מחדלי המשטרה מקום בו היא עצמה הייתה צריכה לעשות כן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר