הסכם פשרה: רשת גני הילדים שהיתה בבעלות גולדקנוף תיאלץ לשלם סכום של מיליונים לגננות וסייעות

סייעת לשעבר בגני הילדים ומעונות היום "בית יעקב" בירושלים, תבעה בגין אי-תשלום דמי מעונות והפרשה לפנסיה בחסר • הרשת החלה במסע לחצים כלפי התובעת ושדולת הנשים הצטרפה לתיק • בבקשה לאישור תביעה ייצוגית אושר ההסכם, אשר על פיו, בין היתר, ישולמו 7.5 מליון שקלים לאלה שעבדו ברשת בשנים 2014-2021

נתבעו בגין אי-תשלום דמי מעונות והפרשה לפנסיה בחסר. (אילוסטרציה). . צילום: Getty Images/iStockphoto

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב יפו אישרה אתמול (שני), הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד רשת גני ילדים ומעונות יום "בית יעקב" ירושלים, שהיתה מנוהלת עד לבחירות האחרונות על ידי השר גולדקנופף

השר גולדקנופף: "לא רואה שאף אחד פורש מהממשלה הזו, למי רע פה? 64 חברי כנסת, יש להם משרדי ממשלה, יש תקציב מסודר" (07.02.24) // מתוך כיכר השבת

הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הוגשה על ידי הגב' ברוך, סייעת לשעבר באחד מגני הילדים של הרשת, בגין אי-תשלום דמי מעונות והפרשה לפנסיה בחסר, בניגוד לחובת השוואת תנאי שכרם של עובדי הרשת לאלו של משרד החינוך.

לאחר שהוגשה הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, החלה הרשת במסע לחצים כלפי התובעת, ואף נעשו נסיונות להניא את התובעת מניהול התביעה הייצוגית, בין היתר באמצעות תשלום כספים ישירות לתובעת. לצורך כך, פנו עו"ד יעקב ביטון ועו"ד ראובן ביטון לשדולת הנשים על מנת שזו תבקש להצטרף לתיק בית הדין במטרה להפסיק את מסע הלחצים הפסול.

הרשת היתה מנוהלת עד לבחירות האחרונות על ידי השר גולדקנופף. (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

כתוצאה מצירוף שדולת הנשים לתיק, הבינה הרשת כי היא לא תוכל לחמוק מתשלום שכרן המלא של הגננות והסייעות, והיא החלה לשלם להן שכר מלא כנדרש כבר משנת 2022. לאחר הליך גישור אצל המגשרת כב' שופטת (בדימוס) בית הדין הארצי לעבודה רונית רוזנפלד, נחתם הסדר פשרה בין הצדדים.

בהסדר הפשרה, אשר אף היועמ"שית הצטרפה לו בעמדתה, נקבע כי הרשת תשלם לגננות ולסייעות שעבדו ברשת בין השנים 2014-2021, לרבות כאלה שכבר אינן עובדות כיום ברשת, סך של כ-7.5 מליון שקלים. 2,600,000 שקלים מתוכן ישולמו לכ-1,300 גננות וסייעות בגין אי-תשלום דמי מעונות כנדרש, ואילו הסך של 4,913,093 שקלים יופרש לכ-2,000 גננות וסייעות בגין חוסרים בהפרשות לפנסיה.

תמכה. היטעמש"ית בהרב־מיארה (ארכיון), צילום: ללא

בנוסף, נקבע בהסדר כי נקבע ששדולת הנשים תהא זכאית לגמול בשל תרומתה להליך בסך 10,000 שקלים, לעומתה, לגב' ברוך (הסייעת שהגישה את הבקשה לאישור התובענה כייצוגית) נפסק גמול בסך 200,000 שקלים.

לעורכי הדין שהגישו את התובענה, עו"ד יעקב ביטון ועו"ד ראובן ביטון נפסק סך של 1,485,075 שקלים (בתוספת מע"מ) בגין שכר טרחה. זהו הסכום הגבוה ביותר שנפסק במסגרת תביעת שכר עבודה בבית הדין לעבודה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר