מתנגש בניידת ונתקע בעמוד: אישום נגד צעיר שברח מהמשטרה - ברכב גנוב | צפו

הנאשם, בן 21 ממזרח ירושלים הגיע למרכז הארץ, התפרץ אל רכב ונסע מהמקום • תוך כדי נסיונותיו להתחמק מהשוטרים, ביצע שלל עבירות מסוכנות שסיכנו את שלום הציבור • בחודשים האחרונים מתגברת תופעת גניבות הרכב בקרב תושבי השטחים ותושבי ישראל, כך על פי נתוני חברת "פוינטר"

תיעוד: בורח ברכב גנוב - ומבצע עבירות תנועה

נסע נגד כיוון התנועה, חצה רמזורים אדומים וניגח ניידת: כתב אישום הוגש השבוע נגד בן 21 ממזרח ירושלים שגנב רכב ממרכז הארץ, ביצע שלל עבירות עם התחלת המרדף אחריו ונעצר רק כשנתקל בעמוד של אי תנועה. 

מכתב אישום שהוגש על ידי יחידת התביעות שלוחת שפלה, הצעיר הגיע לפני כשלושה שבועות לשכונה במרכז הארץ, התפרץ אל רכב מסוג טויוטה בכך שניפץ חלון משולש בדלת הימנית קדמית, הניע אותו בתוך שניות ונסע מהמקום אל עבר כביש 44 לכיוון מזרח.

תיעוד בריחת הנאשם, צילום: ללא קרדיט

שוטרים שהיו בניידת נסעו אל עבר כביש 44 בסמוך לתחנת דלק פז, שם הבחין אחד מהם ברכב מגיע לכיוונו, כומעט נכנס בו חזיתית. הנאשם עקף את השוטרים, החל להימלט, תוך שלא נענה לקריאותיהם לעצור, האיץ עד ל-152 קמ״ש, חצה צומת כאשר הרמזור היה אדום ובהמשך ניגח ניידת משטרה שחסם את הפנייה ימינה בצומת.

הנאשם נסע אל עבר מחלף נשרים, בעוד כוחות משטרה דולקים אחריו תוך שניסה לעקוף משאית ורכב משמאל. לאחר כ-100 מטרים נכנס עם הרכב בעמוד הרמזור שנעקר ממקומו תוך שעלה על שטח הפרדה בנוי. בעקבות כך, יצא הנאשם מן הרכב והחל להימלט רגלית מהמקום אל עבר שטח מיוער, שם נתפס על ידי כוחות משטרה ונעצר.

גניבת רכבים (אילוסטרציה), צילום: Getty-Images

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה יחידת התביעות כי המסוכנות הרבה הנשקפת מהנאשם מתבטאת הן בחומרת עבירות הרכוש אותן ביצע, אולם לא פחות באופן התנהלותו בכביש. "הנאשם נהג ברכב הגנוב, תוך כדי נהיגה פרועה שסיכנה את המשתמשים בדרך, פגע בניידת משטרה תוך שהמשיך במנוסה עד אשר הגיע לצומת, שם נכנס בעמוד וכתוצאה מהתאונה העמוד נעקר ממקומו. הכל כאשר המשיב נוהג בכבישי ישראל, כאשר הוא ללא רישיון נהיגה (מעולם לא הוציא) וללא ביטוח בשעת לילה ובכך סיכן הן את חיי העוברים והשבים והן את חיי השוטרים בדרך באופן משמעותי ואך בנס האירוע הסתיים ללא פגיעה בנפש", נכתב בבקשה למעצר.

איפה המשילות? 

בחודשים האחרונים, מתגברת תופעת גניבות הרכב בקרב תושבי השטחים ובקרב תושבי ישראל כאחד. על פי נתוני חברת "פוינטר" חל גידול ברבעון של 170% בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון הרביעי של 2023 רבעון המלחמה. השנה נפתחה עם גידול עצום בניסיונות גניבת רכב ביחס לרבעון הרביעי לשנת 2023 ומגמת העליה ממשיכה וכנופיות הגנבים הסתגלו למצב החדש, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר