נציב תלונות הציבור קבע: שופט ביהמ"ש העליון, חאלד כבוב, "לא דייק בתגובותיו"

התלונות על כבוב התקבלו בעקבות תגובות מטעות שלו על פרסומים של אבישי גרינצייג מכאן 11, לפיהן שימש פרזנטור של משרדי עורכי הדין של ילדיו, בניגוד לכללי האתיקה • כבוב הכחיש את הפרסומים, אך בדיעבד התברר שחלקם היו נכונים • "מצופה היה שהשופט יזהר וידקדק בתגובתו גם בעניין השתתפותו בהשקת משרדה של בתו"

השופט חאלד כבוב. צילום: עמי שומן

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, קבע כי תלונות שהוגשו לו נגד שופט ביהמ"ש העליון חאלד כבוב נמצאו מוצדקות. התלונות הן בעקבות תגובות מטעות של השופט כבוב על פרסומים של אבישי גרינצייג מכאן 11, לפיהן השופט שימש פרזנטור של משרדי עורכי הדין של ילדיו, בניגוד לכללי האתיקה. כבוב הכחיש את הפרסומים, אך בדיעבד התברר שחלקם היו נכונים ותגובותיו של השופט לא היו מדויקות.

נציב הביקורת על השופטים, שופט העליון לשעבר, אורי שהם., צילום: מארק ישראל סלם

"על שופטים להימנע מלהצטלם בפומבי כאשר עולה חשש בדבר השימוש שייעשה בתמונותיהם על ידי גורמים שונים", קבע הנציב שהם והוסיף כי "מצופה היה שהשופט יזהר וידקדק בתגובתו גם בעניין השתתפותו בהשקת משרדה של בתו, כמו גם באירועים דומים שנערכו במשרדיהם של בנו ובתו האחרים, ולא יצהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי הוא נמנע מהשתתפות באירוע האחרון שנערך במשרדה של בתו, עו"ד כבוב-סיקסיק – "כפי שנמנע מלהשתתף באירועים דומים 'במשך השנים האחרונות'".

בסיום ההחלטה קובע הנציב שהם כי "סוף דבר, הגם שאיני סבור כי השופט ביקש להטעות אותי ביודעין ובכוונה תחילה, הרי שלאור החשיבות הרבה שאני רואה בכך שכל שופט, ובפרט שופט בית המשפט העליון, ישיב לפניות הנציב לאחר מחשבה ובדיקה יסודית, ויגיש מטעמו תגובה מדויקת, מוצא אני לקבוע כי התלונה נמצאה מוצדקת בנושאים שפורטו לעיל".  התלונות נגד השופט כבוב הוגשו על ידי ארגון "בצלמו", ארגון יהודית והתנועה למשילות ודמוקרטיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר