אישום כנגד שמונה סוחרים: ביצעו 116 עסקאות סמים מסוכנים בסך 95 אלף שקלים

כתב האישום שהוגש כנגד הקבוצה המונה שמונה בני אדם, מונה 40 סעיפים • חברי הקבוצה ביצעו עסקאות סמים דרך אפליקציית הטלגרם והפיצו, בין השאר סמים מסוכנים כגון קטמין וקוקאין

חלק מהסמים שאותרו. צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום בעל ארבעים סעיפים הוגש היום (שלישי) נגד שמונה בני אדם, בגין 116 עסקאות סמים מסוכנים שביצעו באמצעות הטלגרם - בהיקף 95 אלף שקלים. "תנקו ת'בית, תנקו הכל", אמרו הנאשמים רגעים לפני פשיטת המשטרה על ביתם. 

חקירת פרשיית הסמים רחבת ההיקף בערי המרכז החלה באופן סמוי בחודש יוני 2023. לפני כשלושה שבועות, עם הפיכת החקירה לגלויה, בלשי המשטרה הגיעו לדירתם של החשודים במהלך חיפושים, איתרו ותפסו השוטרים סמים מסוג קטמין, MDMA, קנאביס, קוקאין, מתקאתינון ו-LSD. שמונת החשודים, בשנות ה20 וה-30 לחייהם: תושבי רמת גן, פתח תקווה וחולון - נעצרו. 

אחת משיחות הטלגרם המרשיעות של קבוצת הסוחרים, צילום: דוברות המשטרה

במהלך החקירה הצליחו החוקרים להתחקות אחר פעולותיהם של החשודים, אשר ביצעו עסקאות סמים רבות במשך כשנה, החל מחודש ינואר 2023. החוקרים חשפו כי מדובר ברשת להפצת סמים שהופעלה באמצעות אפליקציית טלגרם והתנהלה כעסק לכל דבר ועניין, כאשר, יש היררכיה ובעלי תפקידים. "העסק" נוהל על ידי ארבעה חשודים שיצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות פתיחת ערוצי סחר ביישומון ותיאום עסקאות הסמים עם הלקוחות באופן ישיר. תחתיהם פעלו ארבעה חשודים נוספים שהיו אחראים להפצת סמים מסוכנים מסוגים שונים כגון: "דוסה", קוקאין, sd, "אקסטה", mmc, מתאמפטמין, mdma, קנאביס וקטמין. החוקרים חשפו בסופו של דבר כ-116 עסקאות בהיקף של 95,000 ש"ח. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת.

חלק מהסמים שאותרו על ידי המשטרה,

עם סיומה של חקירה וגיבוש תשתית ראייתית, הוגש כתב אישום נגד כלל החשודים, בעבירות קשירת קשר לעשיית פשע, יצוא, יבוא, מסחר, הספקה של סמים מסוכנים בצוותא חדא, קשירת קשר לעשות עוון ושיבוש הליכי משפט. כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר