לאחר התנגדותו של בן גביר: נדחתה עתירת הצלב האדום להעברת מידע על מחבלי חמאס הכלואים בישראל

בעתירה שהוגשה נגד שב"ס נדרש להעביר פרטים לצלב האדום על עשרות מחבלי חמאס אשר נעצרו בעזה והועברו לחקירה וכליאה בישראל • השר לביטחון לאומי התנגד והבהיר: "שיעבירו פרטים על החטופים הגיבורים שלנו"

השר לביטחון לאומי בן גביר. צילום: אורן-בן-חקון

בעתירה שהוגשה נגד שירות בתי הסוהר וגופי ביטחון נוספים להעביר פרטים על עשרות מחבלי חמאס אשר נעצרו בעזה והועברו לחקירה וכליאה בישראל, עמדת גופי הביטחון ופרקליטות המדינה, הייתה לאפשר לצלב האדום לקבל פרטים משירות בתי הסוהר. אולם בעקבות התנגדות השר בן גביר, פרקליטות המדינה קיבלה את עמדתו, ועמדת המדינה בתשובה שהוגשה אמש לבג"צ, הינה שלא למסור מידע ופרטים על מחבלי החמאס שנעצרו בעזה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״המדיניות הברורה שלי מהרגע הראשון הוא הומניטרי תמורת הומניטרי. רוצים פרטים על המחבלים הארורים שלהם - שיעבירו פרטים על החטופים הגיבורים שלנו. זה דרישה הגיונית, נורמלית מוסרית ומשפטית, כל מדינה נורמלית הייתה דורשת זאת. טוב שבפרקליטות המדינה הבינו וקיבלו את עמדתי״.

השבוע, בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", הורה השר בן גביר להקשיח את תנאי המחבלים בבתי הסוהר: "הוריתי לנציבת שירות בתי הסוהר להקשות את תנאי המחבלים בכלא: הפחתת צריכת המים החמים לכדי מינימום, הפסקת טיפולי שיניים על חשבון משלם המיסים, הוצאת המאפיות שסיפקו פיתות טריות", כתב. "לצערי הרב, לא תמיד הנחיותיי יושמו, אולם המדיניות החלה לחלחל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר