לקראת כתב אישום: הצהרת תובע הוגשה נגד לירז רוזנברג - שנחשד בעשרות מקרי פדופיליה

רוזנברג, בן 28 מגבעתיים, נעצר לפני כמה שבועות לאחר שכמה נערות הגישו תלונה, חלקן מתחת לגיל 14 • בימים הקרובים יגישו המשטרה והפרקליטות כתב אישום ובקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים

לירז רוזנברג. חשוד בעבירות פדופיליה קשות. צילום: ללא

סיומה של הפרשייה המזעזעת? לירז רוזנברג, בן 28 מגבעתיים, נעצר לפני כחודש בחשד לביצוע עבירות מין, סחיטה ואיומים כלפי עשרות קטינות. אתמול (שלישי), בהתאם לממצאי החקירה, הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט ובימים הקרובים יגישו המשטרה והפרקליטות כתב אישום ובקשה להארכת המעצר עד תום ההליכים.

פדופיליה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

מעצר פדופיל בפתח תקווה (ארכיון) // צילום: דוברות המשטרה

הפרשה החלה כאשר נערה בת 13, תושבת השרון, התלוננה כי רוזנברג פגע בה מינית ברכבו סמוך למקום מגוריה, זאת לאחר שהכיר אותה ברשת חברתית תחת מעטה של דמות פיקטיבית שהמציא בשם רז, בן 23. לאחר ששוחחו, רוזנברג פיתה את המתלוננת למפגש פיזי, במהלכו ביצע בה את זממו.

עם התפתחות החקירה הצליחו השוטרים לחשוף כ-1,000 קבצים (וידאו וסטילס) החשודים כפורנוגרפיית קטינים שנמצאו ברשות החשוד. כמו כן, נמצא גם תיעוד התקשרות ופיתוי של כ-30 נערות ישראליות, חלקן מתחת לגיל 14. החוקרים יצרו קשר עם הקורבנות וגבו מהן עדויות בליווי רווחתי ומעטפת משפחתית, ברגישות המתבקשת.

בית המשפט המחוזי בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

נוכח חומרת העבירות, כמות הקורבנות הרב וגילן הצעיר, מעצרו של החשוד הוארך בביהמ"ש במהלך החודש האחרון באופן רצוף, זאת לשם המשך חקירה, עד לביסוס כלל הראיות בתיק.

במשטרה שבים ופונים להורים לנהל שיח פתוח והדרכה עם הילדים לגלישה נבונה בטוחה, לצד גילוי מעורבות משותפת עם הנעשה על ידם במרחב הרשתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר