תנ"צ בדימוס תובע 200 אלף שקלים מאדם שהורשע באיומים כלפיו וכלפי בני משפחתו

על פי התביעה - גיא ניר היה מעורבת בהסגרת אביו של אליהו מועלם עת שימש בתפקיד ניצב משטרת ישראל באמריקה הלטינית • מועלם הורשע על סמך הודאתו על כך ששלח הודעות פוגעניות למשפחתו של ניר

כתב תביעה נגד אדם שהורשע באיומים (אילוסטרציה). צילום: אורן בן חקון

תנ"צ בדימוס גיא ניר הגיש תביעה על סך מאתיים אלף שקלים נגד אליהו מועלם, שהורשע על סמך הודאתו בעבירות של איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק, על כך שבין השנים 2018-2020 פרסם ושלח מספר הודעות פוגעניות וחלקן מאיימות בהיותו קצין משטרה בכיר.

תיעוד: מעצר הנאשמים שסחטו באיומים מאות אלפי שקלים מבעלי עסקים וקבלנים (ארכיון) | דוברות המשטרה

על פי התביעה, ניר, ששירת שלושה עשורים במגוון תפקידי בילוש, מודיעין ופיקוד במשטרה היה מעורב בהסגרת אביו של הנתבע מקולומביה לפרו, עת שימש בתפקיד נציג משטרת ישראל באמריקה הלטינית. בעקבות כך, פתח מועלם פרופיל פייסבוק פיקטיבי ושלח מספר מסרונים לתובע באמצעות המסנג׳ר.

בין השאר כתב: ״אתה בטוה שאתה גבר אה, יא חתיכת סמרטוט," איים לפגוע בו פיזית ואף המשיך להטריד מינית את בתו ואת רעייתו של ניר.

התוכן הבוטה והמאיים - מלמד על כוונה לפגוע

כאמור, לפני מספר חודשים הורשע מועלם על סמך הודאתו בעבירות של איומים והטרדה ונגזרו עליו חודשיים מאסר בפועל שיבוצעו בדרך של עבודות שירות, חודשיים מאסר על תנאי, פיצוי ניר בסך של 7,000 שקלים וכן פיצוי רעייתו של ניר בסך של 3,000 שקלים.

בתביעה מציין ניר כי תוכנם הבוטה, המאיים, המכפיש והפוגעני של פרסומי הנתבע, אשר הופנו כלפי ילדיו ורעיית התובע ובחלקם פומביים אשר זכו לחשיפה רבה, מבטאים במובהק את כוונת הנתבע לפגוע בו ובבני משפחתו.

תת־ניצב בדימוס גיא ניר, צילום: נעם ריבקין פנטון

"הנתבע בחר להסתתר מאחורי פרופיל פיקטיבי ושם בדוי (משה כהן) מה שאומר דרשני, שעה שהפיץ בדפי הפייסבוק השונים את שלל פרסומיו הפוגעניים. רק שבעקבות חקירה של משטרת תל אביב נמצא שהנתבע הוא זה העומד מאחורי פרסומים אלו", נכתב בתביעה.

כזכור, ניר היה בחופשה כפויה כחמש שנים, לאחר שהוצא אליה על ידי מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך. נגד ניר התנהלה בדיקה בהנחיית אלשיך עוד טרם כניסתו לתפקיד, באוקטובר 2015, בעקבות מכתב אנונימי שהוצא מהבוידעם לאחר שכבר נבדק לעומק על ידי מח"ש ונקבע כי אין בו דבר והוא נגנז.

עם הוצאתו לחופשה כפויה, הגיש ניר למפכ"ל דאז רוני אלשיך מסמך שתיאר תרבות ארגונית קלוקלת ומושחתת בצמרת המשטרה. המשטרה אף הגישה נגדו כתב האישום שייחס לו אי עמידה בנוהל שעון נוכחות והתנהגות שאינה הולמת שוטר, אולם לאחר מספר שנים חזרה בה מכתב האישום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר