בהרב־מיארה לנציבת שב"ס: החזירו מיידית ליועמ"ש הארגון את סמכויותיו

היועמ"שית הבהירה לרב־גונדר פרי כי יש להפסיק למדר את ערן נהון, היועץ המשפטי שכבר הודח בעבר וכעת מאיים בעתירה לבג"ץ • שב"ס: "המערך המשפטי של הארגון מונה צוות רחב ומקצועי"

"כוחנו באחדותנו". רב גונדר קטי פרי (ארכיון). צילום: יהונתן שאול

היועמ"שית גלי בהרב־מיארה הבהירה בימים האחרונים לנציבת שב"ס, רב־גונדר קטי פרי, כי האירוע שבו נותק חשבון הדוא"ל של היועץ המשפטי לשב"ס, תת־גונדר ערן נהון, ומידורו בעבודתו על ידי בכירים בארגון, אינו תקין וכי על הנציבה להחזיר לו את כלל סמכויותיו.

"נעשה איתי צדק": נציבת שב"ס פרי מתייחסת למסקנות ועדת החקירה לבריחה מכלא גלבוע// דוברות שב"ס

ל"ישראל היום" נודע, כי בעקבות חילופי הדברים נאלצה פרי לשגר אתמול מכתב לנהון, ובו עדכנה אותו כי הוא ישוב לתפקוד מלא.

מערכת היחסים המעורערת בין נציבת שב"ס ליועץ המשפטי של הארגון החלה כאשר האחרון העביר חומר לוועדת כלא גלבוע, ובו, לטענת הנציבה, הציג אותה באור שלילי.

תחת מידור? ערן נהון, צילום: אורן בן חקון

עם פרסום הדו"ח, שאמנם הטיח ביקורת בנציבה, אך קבע שאין לקבוע בעניינה אחריות אישית, דרשה פרי את הוצאתו של נהון מהארגון. אולם לאחר שנציב שירות המדינה עדכן כי לא ניתן להעבירו לתפקיד אחר, דרש השר בן גביר את החזרתו לתפקידו בשב"ס.

בן גביר וקטי פרי (ארכיון), צילום: דוברות שב"ס

פרי, שנאלצה למלא אחר הוראות השר, הודיעה כי בעקבות זאת היא החליטה לפרוש מהארגון בסוף השנה. נהון הוחזר לתפקידו בשבועות האחרונים, אך בפועל המשיכו בשב"ס למדרו, והיועמ"ש אף איים בעתירה לבג"ץ.

כאמור, בימים האחרונים הבהירו היועמ"שית וגורמים נוספים במשרד המשפטים לפרי כי אין זה תקין שארגון כמו שב"ס יתנהל ללא יועץ משפטי מכהן.

לשכת בן גביר: יותר מדי כשלים ומחדלים בשב"ס

גורמים בלשכת השר לביטחון לאומי אמרו ל"ישראל היום": "בשבועות האחרונים מתגלים יותר מדי כשלים ומחדלים בשב"ס שהוסתרו".

משב"ס נמסר בתגובה: "המערך המשפטי של שב"ס מונה צוות רחב ומקצועי המלווה את כלל האירועים וההחלטות הארגוניות. לצערנו, לא נוכל להתייחס לאמירות גורפות ומעורפלות וככל ויובאו בפנינו אירועים פרטניים כאלה נתייחס בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר