שנים אחרי קריסת חניון הברזל בת"א: הנאשמים יודו בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם שניים מהנאשמים בתיק קריסת גג החניון ברחוב הברזל בת"א ב-2016: המהנדס אריאל בבג'נוב ומשרד ירון, שמעוני חם מהנדסים ויועצים

קריסת חניון הברזל // צילום: קוקו

שנתיים וחצי לאחר הגשת כתב האישום, בית משפט השלום בתל אביב קבע היום (שלישי) כי המהנדס אריאל בבג'נוב ועם משרד ירון, שמעוני חם מהנדסים ויועצים בו עבד בזמן הקריסה - ביצעו עבירה של מעשה פזיזות ורשלנות בקשר עם התמוטטות תקרת "חניון הברזל" בתל אביב.

כזכור, ב-5 לספטמבר 2016, במהלך השלמת עבודת הבנייה של חניון הברזל, התמוטטה תקרת החניון בגלל כשל תכנוני קונסטרוקטיבי בדרך של חדירת התקרה לעמודים. כתוצאה מכך נגרם מותם של שישה בני אדם.

קריסת חניון הברזל // צילום: קוקו,

כפי שעולה מכתב האישום המתוקן שהוגש על ידי עורכי הדין אסף שביט, אור גוטמן ואריאל גטניו, חנוך צחר (הנאשם הראשון) תכנן את תקרת החניון שונה באופן מהותי מהתכנון המקדמי של חברת שחם. חנוך צחר המתכנן הראשי לא ערך כלל חישובים לבדיקת חדירה של תקרת חניון הברזל בתוכנה הממוחשבת לאנליזה של מבחנים בה השתמש, לא נתן דעתו לכך שבתקרה שתכנן נדרש פתרון קונסטרוקטיבי, וסטה בצורה גסה מהסטנדרט הזהירות המתחייב.

בהתאם לנוהל שקבעה עיריית תל אביב לניהול פרויקט חניון הברזל המחייב בין היתר להעביר לחברת שחם תכניות הנדסיות לצורך בחינת התאמתן לדרישות התכנון, הועבר לחברה תכנית קונסטרוקטיבית המציגה את גיאומטריית התקרה של חניון הברזל. בבג'נוב אישר כי עקרונות תכנון השלד תואמים את דרישות התכנון, לא פנה לאחוזת החוף או למנהל הפרויקט כדי לדרוש בחינה של המבנה ולא עקב אחר התקדמות התכנון הקונסטרוקטיבי בפרויקט.

חניון הברזל, ימים לאחר הקריסה // צילום: אמיר מאירי,

כאמור, בבג'נוב וחברת שחם הודו בביצוע העבירה המיוחסת להם בכתב האישום המתוקן בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות. המשפט בעניינם של שני הנאשמים העיקריים הנוספים בפרשה ממשיך להתנהל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר