בכיר באל קאעידה קרא לחמאס לשחרר את החטופים - זו הסיבה לכך

אתר העוקב אחר קבוצות ג'יהאד חשף הצהרה של אבו ווליד אל מסרי, יועצו של מנהיג ארגון הטרור, בה שיבח את סינוואר אך אמר כי המשך החזקת החטופים מסיתה את דעת הקהל מהסבל של העם הפלשתיני

דובר חמאס. צילום: ללא קרדיט

בכיר בארגון הטרור אל קאעידה, אחד הארגונים האסלמיסטיים הקיצוניים והרצחניים בעולם כולו, פרסם הצהרה בה קרא לארגון הטרור חמאס לשחרר את החטופים הישראלים שהוא מחזיק במטרה להקל על הסבל הפלשתיני ברצועת עזה.

הדברים, שנכתבו בהצהרה מקוונת של בכיר הארגון אבו ווליד אל-מסרי, נחשפו על ידי האתר SITE, פרויקט אמריקני העוקב אחר פעילו תארגונים אלסאמיים ברשת. אל-מסרי, או בשמו המקורי מוסטפה חמיד, נחשב יועצו ודוברו של סייף אל אעדל, מנהיג ארגון הטרור שזרועותיו פרושות ברחבי העולם.

בהצהרה שיבח אל-מסרי את "גבורתו" של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שחוסל בפעילות צה"ל ברצועת עזה. עם זאת, טען אל-מסרי, המשך החזקת החטופים על ידי חמאס גורמת להשכחת הסבל הפלשתיני ולהעלמת הדאגה לגורלם של האסירים הפלשתינים בבתי הכלא הישראליים.

פינוי גופתו של סינוואר, צילום: ללא קרדיט

"חמאס חייב כעת להשיב באופן מידי את החטופים ואת גופותיהם של אלו שנהרגו. התיק הזה חייב להיסגר ולא להיפתח שוב, שכן אנו יודעים כעת את התוצאות שלו", כתב אל-מסרי. "לאיש לא איכפת כעת מהאסירים הפלשתינים, גם לא בתקשורת, במשא ומתן או בהפגנות", הוסיף רב המחבלים.

מדובר בעמדה פרגמטית ומפתיעה מצד ארגון שאנשי בסוריה עסוקים בלחימה בקבוצות אלסאמיות מתונות יותר ובמדינות כמו טורקיה. קשה לדעת עד כמה העמדה החריגה המופיעה בהצהרה אכן מייצגת את הארגון וייתכן כי מדובר בתוצאה של משקעים מסכסוכי עבר בין חמאס וארגונים אסלאמיים אחרים ברצועת עזה ומחוצה לה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר