בהובלת סגנו של סינוואר: משלחת חמאס נפגשה בקהיר עם נציגי הפלגים הפלשתיניים

על פי כלי תקשורת ערביים, המשלחת אמורה לקיים פגישה עם גורמים בפת"ח, במטרה להגיע ל"חזון מאוחד לניהול משותף של רצועת עזה" 7 בה בעת, דווח בימים האחרונים כי סינוואר יצר קשר עם המתווכים הקטארים אחרי תקופה ממושכת של נתק

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה. צילום: רשתות ערביות

טקטיקה חדשה של המצרים? משלחת חמאס, בהובלת סגנו של סינוואר, ח'ליל אל-חיה, הגיעה לקהיר לסדרת פגישות עם הפלגים הפלשתיניים. במשלחת השתתף גם ראש המחלקה ליחסים בינערביים בארגון הטרור חוסאם בדראן.

תיעוד ההרס מהרצועה (ארכיון) // רשתות ערביות

בה בעת, דווח בימים האחרונים כי מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, יצר קשר עם המתווכים הקטארים אחרי תקופה ממושכת של נתק.

על פי כלי תקשורת ערביים, המשלחת אמורה לקיים פגישה עם גורמים בפת"ח, במטרה להגיע ל"חזון מאוחד לניהול משותף של רצועת עזה". בדיווח צוין כי הסיבה היא רצון למנוע את התוכנית לפינוי האוכלוסייה מצפון רצועת עזה.

סינוואר, צילום: EPA

לאחרונה טען גורם בחמאס כי הושגה הסכמה מול הפת"ח לגבי ניהול אזרחי משותף של רצועת עזה. לפי הגורם, הפת"ח ישלוט במעברים - כלומר גם במעבר רפיח. התפתחות כזו, מבחינת המצרים, יכולה לשמש בתור פשרה בנושא זה, בכל הנוגע למגעים לעסקת חטופים.

עם זאת, באופן פומבי חמאס מתבצר בעמדותיו. בנאום שנשא ח'ליל אל-חיה בערב השנה ל-7 באוקטובר, הוא אמר: "הדגשנו את המוכנות המלאה שלנו להגיע להסכם, שישיג את הפסקת התוקפנות באופן מלא וקבוע, נסיגה מלאה וכוללת מרצועת עזה, עם תהליך שיקום וסיום המצור, והגעה להסכם חילופי שבויים רציני".

בכיר בחמאס, חליל אל-חיה בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית AP, צילום: אי.פי

אל-חיה הוסיף אתמול: "קיבלנו וקראנו ליישום החלטת מועצת הביטחון ליישום הפסקת האש. מה שדחינו אתמול - לא נקבל מחר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר