24 שנה אחרי: אחד ממשתתפי הלינץ' ברמאללה באוקטובר 2000 - חוסל ברצועה

המחבל עבד אל-עזיז סלאחה, אחד ממשתתפי הרצח של שני המילואימניקים יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ זכרם לברכה חוסל על ידי צה"ל • סלאחה ישב בכלא עד 2011 אז שוחרר במסגרת עסקת שליט • על פי דיווחים פלשתיניים, הוא חוסל בתקיפה אווירית של צה"ל בדיר אל-בלח

הלינץ' בחיילי צה"ל שבוצע ברמאללה באוקטובר 2000. צילום: איי.אף.פי.

המחבל עבד אל-עזיז סלאחה, אחד ממשתתפי הלינץ' ברמאללה באוקטובר 2000, חוסל על ידי צה''ל ברצועת עזה. כך לפי דיווחים פלשתיניים.

תיעוד מדיח אל בלח אחרי תקיפות צה"ל הלילה // רשתות ערביות

מדובר במחבל שהופיע בתמונה המזעזעת אחרי הרצח של שני המילואימניקים יוסי אברהמי ו-ואדים נורז'יץ זכרם לברכה. הוא ישב בכלא עד 2011, ואז שוחרר במסגרת העסקה לשחרור החייל גלעד שליט. סלאחה היה מהמחבלים שגורשו מיו"ש לרצועה.

על פי דיווחים פלשתיניים, סלאחה חוסל בתקיפה אווירית בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

הלינץ' ברמאללה. 23 שנה, צילום: איי.אף.פי.

הלינץ' ברמאללה התרחש ב-12 באוקטובר, שנת 2000, כחודש לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה. המילואימניקים נכנסו בטעות לעיר הפלשתינית ונתקעו בפקק תנועה. כשזוהו, שוטרים של הרשות הפלשתינית הוציאו אותם מהרכב והובילו אותם לתחנה לחקירה תוך החרמת כלי הנשק שלהם.

במקביל, ההמון הפלשתיני הכה את החיילים בדרך לתחנה, כל זאת תוך איומי רובה של השוטרים הפלשתינים. בתחנה אפשרו להמון לפרוץ ולבצע לינץ' אכזרי בשני המילואימניקים.

זירת פיגוע באינתיפאדה השנייה, צילום: אי.פי

התיעודים שהתפרסמו בישראל ובעולם עוררו זעזוע רב בשל המעורבות של שוטרי הרשות הפלשתינית בלינץ', ולאור האחריות של יו"ר הרש"פ דאס יאסר ערפאת. תמונתו של המחבל המניף את ידיו המגואלות בדם הפכה לסמל לברבריות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר