אבו מאזן באו"ם: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה - על העולם להעניש אותה"

יו"ר הרשות הפלשתינית נאם בעצרת הכללית והשתלח בישראל: "הפסיקו להרוג ילדים ונשים" • שגריר ישראל לאו״ם דני דנון: "מי שרוצח יותר - אבו מאזן משלם לו יותר - אין צביעות ושקר יותר גדולים מזה"

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, באו"ם. צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן נאם היום (חמישי) בעצרת הכללית באו"ם, השתלח בישראל וקרא לפעולה נגד מה שכינה "רצח העם בעזה".

"העולם לא הצליח לאלץ את ישראל לעצור את מלחמת בעזה ואת פשעי המלחמה נגד האזרחים החפים מפשע", אמר אבו מאזן, "ישראל ראויה להיות חברה באו"ם ולא עומדת בתנאים. נגיש בקשה לעצרת הכללית לגבי החברות של ישראל".

עוד אמר יו"ר הרשות: "אנחנו לא נעזוב, פלשתין היא המולדת שלנו. הפסיקו את הפשע הזה, הפסיקו עם זה עכשיו, הפסיקו להרוג ילדים ונשים. להפסיק את רצח העם, תפסיקו לשלוח נשק לישראל. כל העולם אחראי למה שקורה לעמנו בעזה ובגדה המערבית.

העצרת הכללית בזמן נאום אבו מאזן, צילום: אי.פי

"ישראל כבשה מחדש את רצועת עזה בשלמותה, והיא הרסה אותה כמעט כליל, כך שעזה כבר לא כשירה לחיים. לא נאפשר לישראל לקחת סנטימטר אחד מעזה". 

בהמשך תקף אבו מאזן את ארה"ב: "היא נתנה נשק כדי להרוג אלפי חפים מפשע. כל עוד ארה"ב תומכת בה, למה לא להמשיך? זו ארה"ב, החברה היחידה במועצת הבטחון שהצביעה נגד מתן חברות לפלשתינים באו"ם. אנו דורשים את יישום דרישת בית הדין הבינלאומי, כולל הפסקה מיידית של הסיפוח ופינוי מתנחלים משטחים הפלשתיניים".

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון בתגובה לנאום אבו מאזן בעצרת הכללית של האו״ם: "אבו מאזן נאם במשך 26 דקות ואפילו פעם אחת לא הצליח להוציא מהפה את המילה חמאס. מאז הטבח של 7 באוקטובר אבו מאזן לא מסוגל לגנות את פשעי חמאס.

"הרשות הפלשתינית בראשותו משלמת משכורות למחבלים שרוצחים ישראלים: מי שרוצח יותר - אבו מאזן משלם לו יותר. רק כאשר הוא עומד על במת האו״ם הוא מדבר על פתרון בדרכי שלום. אין צביעות ושקר יותר גדולים מזה. המורשת של אבו מאזן היא חולשה כרונית מול הטרור והשנאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר