דיווח סעודי: כך ישראל השיגה מודיעין על מוחמד דף ועל גופות חטופים

מקורות מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי עצורים במחנה שדה תימן סיפקו מידע קריטי • "בעזרת החקירות מחבלים חוסלו במארבים של צה"ל"

מוחמד דף. צילום: דובר צה"ל

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (ראשון) מפי מקורות פלשתיניים כי אחד הגורמים המרכזיים, שסייעו לישראל להגיע למקום שבו שהה ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף (ולחסל אותו), הוא מידע מעצורים שהיו קרובי משפחה של בכירי הארגון באותו אזור ממערב לחאן יונס.

תיעוד חיסולו של מוחמד דף // ארכיון | דובר צה"ל

בעיתון הסעודי דווח כי ישראל הפכה למעשה את העצורים מרצועת עזה במחנה המעצר הזמני שבבסיס שדה תימן ל"מקור מודיעיני ראשוני וחשוב", שסייע להגיע לבכירי חמאס ולמקומות שבהם הוסתרו גופות של חטופים.

על פי המקורות הפלשתיניים, שב"כ השיג תמונות עדכניות של מוחמד דף וראפע סלאמה (מח"ט חאן יונס בחמאס) בעזרת עצורים פלשתינים, שעברו חקירות קשות. אלה מסרו עדויות על המקומות שבהם ביקר סלאמה - לרבות המתחם שבו חוסל יחד עם מוחמד דף.

זירת החיסול של מוחמד דף ומח"ט חאן יונס בחמאס, צילום: אי.פי.אי

לפי הדיווח הסעודי, התמונה שסיפקו העצורים חיזקה תמונה אחרת שהשיג שב"כ, לגבי אותו מתחם שבו שהו דף. עוד דווח כי אותה תמונה היא חלק מסרטון וידאו.

עוד צוין כי לפי הערכות של ארגוני אסירים פלשתינים - מספר העצורים ברצועת עזה הוא יותר מ-6000 איש. מקורות פלשתיניים מסרו לעיתון כי המידע שסיפקו האסירים אפשר לישראל להציב מארבים למחבלים בעזה שחוסלו או נעצרו. עוד דיווחו אותם מקורות כי עצורים שימשו כדי לזהות מטענים או מארבים בתמרון התת-קרקעי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר