נחשף מסמך סודי מהפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי: "גם אם אלף ייהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה"

מסמך סודי של ארגון הטרור חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגיו לבין הגא"פ ונגע בסוגיית הטילים הכושלים • צה"ל חשף את הפרוטוקולים של הפגישה שהתקיימה לאחר מבצע "עלות השחר" • המסמך חושף את המתיחות בין שני ארגוני הטרור ומאשש את חזונם כלפי תושבי עזה והשימוש בהם ככלי ניצול

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה (מימין), עכרם אל-עג'ורי, ראש הזרוע הצבאית בארגון (משמאל). צילום: רשתות ערביות

מסמך סודי של חמאס חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי שנגעה לסוגיית הטילים הכושלים. מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אכרם אל-עג'ורי אמר: "אם אלף ייהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה". 

צה"ל חושף פרוטוקולים מאוגוסט 2022 של פגישה שהתקיימה לאחר מבצע "עלות השחר", שבו נפגשו בכיר חמאס בשם אחמד, ומפקד המחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בשם אכרם אל-עג'ורי.

במהלך הפגישה פרצה מחלוקת סביב פגזי הרקטות הכושלים ששיגר הג'יהאד האסלאמי ופצעו אזרחים בעזה.

המסמך, צילום: ללא

המסמך חשף את המתיחויות הרבות השוררות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי. כך, למשל, אל-עג'ורי טען כי חמאס הביך את ארגון הטרור בפני מצרים והאשים אותם בשיגור כושל של רקטות מבלי שיהיו לו ראיות לכך, וטען שחמאס התגרה בג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של בכיר הארגון, תייסר אל-ג'עברי. 

על פי צה"ל, המסמך מאשש את חזון חמאס והג'יהאד כלפי תושבי עזה ואת השימוש בהם ככלי ניצול, שכן שתי התנועות מבינות את סכנת הטילים הללו לחייהם של התושבים ורואות בהם "מס מלחמה", במישרין או בעקיפין.

ההרס ברצועה, צילום: אי.אף.פי

הדבר ניכר גם במהלך המלחמה הנוכחית, כאשר חמאס והג'יהאד האיסלאמי ממשיכים לשגר רקטות מאזורים מאוכלסים באזרחים ואף מאזורים הומניטריים, מה שחושף את תושבי רצועת עזה לסכנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר