התמוטטות חטיבת רפיח: כך זה נראה במספרים

בדו"ח של ISW התייחסו להצהרות בישראל להכרעת החטיבה: "מספר התקיפות של המחבלים בגזרה ירד באופן משמעותי מאז תחילת המבצע של צה"ל במאי" • הודגש כי מחבלי חמאס עדיין יכולים לפעול, אך באופן מצומצם

כוחות צה"ל ברפיח . צילום: Getty Images

המכון האמריקני לחקר המלחמה ISW התייחס בסוף השבוע להצהרת צה''ל על הכרעת חטיבת רפיח בחמאס. לפי מכון המחקר, קצב התקיפות של ארגון הטרור ברפיח מעלה שהחטיבה שלו בגזרה, ככל הנראה, נפגעה קשות.

הבדיקה של המכון הראתה שהמספר ירד מדי שבוע באופן עקבי מאז תחילת המבצע ב-7 במאי. גם מספר התקיפות באוגוסט ירד משמעותית לעומת יולי. מאז 13 באוגוסט מספר התקיפות ירד דרמטית. עם זאת, חמאס לא הכריז בין 13 ל-19 באוגוסט על תקיפה. מ-19 עד 29 באוגוסט חמאס ביצע 9 תקיפות בלבד. מאז 23 באוגוסט לא התבצעה תקיפה של חמאס ברפיח.

לוחמי צה"ל במרחב רפיח. הסיבה לירידה הדרמטית במספר התקיפות, צילום: דובר צה"ל

עוד מציינים ב-ISW כי גם התקיפות האחרונות היו נטולות מטרות טקטיות או מבצעיות, בשונה מהתקיפות במאי, ביוני או ביולי. עם זאת, הודגש כי גם אם החטיבה נפגעה קשות, מחבלים בחמאס עדיין מסוגלים לפעול באופן מצומצם.

במכון הסבירו: "הפעילות האחרונה של חמאס בחודש אוגוסט לא הוכיחה יעדים ברורים או שימוש בנשק מורכב או תכנון מתוחכם, מה שמצביע על כך שחמאס איבד את היכולות לבצע תקיפות מסוג זה. נראה כי ההתקפות הן ברובן התקפות פשוטות שכוונו לכוחות ישראליים שפעלו בתל סולטן באמצעות RPG או מטעני חבלה מאולתרים". בדו"ח של המכון הודגש כי בימים הקרובים הם ימשיכו לבצע מעקב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר