עזתים מעידים: "חמאס משתלט על הסיוע ההומניטרי, שנמכר בשוק השחור"

בסרטון שפורסם על ידי "המרכז לתקשורת השלום", צולמו עזתים רבים מעידים נגד חמאס בטענה שהם גונבים את הסיוע ההומניטרי הנשלח אליהם והם לא מקבלים תרופות, אוכל ושתייה • "אנחנו רואים את הסיוע נכנס, אבל שום דבר לא מגיע אלינו"

תושבי עזה על האספקה המגיעה לרצועה.

בסרטון שפרסם ביום רביעי "המרכז לתקשורת השלום", פלשתינית מבוגרת העידה: "אני לא יכולה לקבל טיפול רפואי. נפגעתי בעיניים שלי והיה לי דימום ברשתית. אין תרופות ואין כלום". אישה פלשתינית סיפרה על חמאס: "הם גונבים את הסיוע! הם לוקחים אותו, ולנו לא נותנים כלום".

עזתית נוספת העידה: "אנחנו רואים את הסיוע נכנס, אבל שום דבר לא מגיע אלינו. למה יש לי חצי אוהל? אוהלים הגיעו למחנה (של העקורים) אבל הם לקחו אותם ונתנו לאנשים שהם בחרו. אצלי יש שבעה אנשים בחצי אוהל. אם מחר יהיה גשם אנחנו נטבע".

 "הם לוקחים אותו, ולנו לא נותנים כלום" הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה., צילום: רויטרס

אחת הפלשתיניות ששוהות באוהל של יוניס"ף אמרה למצלמה: "מבול אל-אקצא (מתקפת 7 באוקטובר; ש"ק), מה יצא לנו מזה? כלום! הבתים שלנו נהרסו. האנשים שלנו נהרגו ונפצעו".

תושב עזה נוסף: "בגלל שחמאס שולט בעזה, הם משתלטים על החלק הארי של הסיוע. מה שנשאר ממנגנון הביטחון בעזה הם אנשי אכיפה של חמאס, שגונבים סיוע שלא מגיע לאנשים". בהמשך, אותו עזתי יספר כי "הסיוע נבזז ונמכר בשוק השחור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר