לראשונה: ״איש הצללים״ של חמאס שהיה אמור להחליף את הנייה - נחשף

ארגון הטרור חשף לראשונה את פניו של מוחמד דרוויש, ראש מועצת השורא של חמאס • דרוויש נפגש במטה חמאס עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה והשניים דנו בהתפתחויות המדיניות האחרונות • בנוסף דנו לגבי תוצאות המו"מ והפסקת האש ברצועה

לראשונה: "איש הצללים" שהיה מועמד להנהיג את חמאס במקום הנייה - נחשף. צילום: רשתות ערביות

חמאס חשף הערב (רביעי) לראשונה את פניו של מוחמד דרוויש, ראש מועצת השורא של ארגון הטרור, ומי שהיה מועמד להפוך למנהיגו אחרי חיסול הנייה.

סינוואר והנייה בעזה, צילום: רשתות ערביות

דרוויש נפגש במטה של חמאס, ככל הנראה בקטאר, עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה. במפגש השתתפה גם משלחת של הארגון, שכללה את הסגן מוחמד אל-הינדי. על פי הודעת חמאס, השניים דנו בהתפתחויות המדיניות האחרונות ובמצב בשטח.

נוסף על כך, דרוויש ונח'אלה דנו לגבי תוצאות המשא ומתן העקיף לעסקת חטופים והפסקת אש בעזה. בהודעת חמאס הודגש כי כל הסכם חייב לכלול הפסקת אש מקיפה ונסיגה מלאה מרצועת עזה.

לראשונה: ״איש הצללים״ של חמאס שהיה אמור להחליף את הנייה - נחשף, צילום: רשתות ערביות

כאמור, שמו של דרוויש עלה לראשונה בתור יורש אפשרי לאיסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית בחמאס, שחוסל בטהרן בסוף יולי. אחת ההצעות שעלתה בדיונים שאחרי, היא שהנהגת חמאס תתפצל בין חאלד משעל, מוחמד דרוויש ויחיא סינוואר.

לבסוף, נבחר סינוואר באופן רשמי לשמש בתור "ראש הלשכה המדינית". על פי מקורות בחמאס, אחת הסיבות שדרוויש לא נבחר היתה שהוא לא היה מוכר מספיק לציבור ודי אלמוני, עד כדי כך שלא היתה תמונה שלו עד כה. מועצת השורא כוללת כמה עשרות בכירים בחמאס המייצגים את עזה, יו"ש, בתי הכלא והפזורה.

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של ארגון הטרור חמאס, צילום: רשתות ערביות

בפגישה עם משלחת הג'יהאד האסלאמי השתתפו מהצד של חמאס גם ח'ליל אל-חיה - סגנו של סינוואר, זאהר ג'בארין - ראש חמאס ביו"ש, חוסאם בדראן וטהאר א-נונו, יועצו של הנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר