דיווח ערבי: ישראל שואפת להסית את הפלשתינים ברצועה נגד חמאס

לטענת המקורות "המטרה המרכזית של צווי הפינוי האחרונים היא לגרום לתושבים להאשים את ארגון הטרור ולנסות להפנות אותם נגד התנועה" • בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" ציינו כי מדובר בשלב השלישי של המלחמה, אותו החלה למעשה בצפון רצועת עזה לפני שבועות רבים, אבל עברה לאחרונה לשלב זה ביתר האזורים - כולל ברפיח

עזתים בשג'עייה. צילום: אי.אפ.פי

העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שלישי) כי ישראל שואפת להסית את הפלשתינים ברצועת עזה נגד חמאס במסגרת השלב השלישי במלחמה.

עזתים מתפנים מהעיר עזה בעקבות פעילות צה"ל // רשתות ערביות

"המטרה המרכזית של צווי הפינוי האחרונים היא לגרום לתושבים להאשים את חמאס ולנסות להפנות אותם נגד התנועה", מסרו מקורות, "לדחוף אותם לפעולה כדי למנוע מכל חמוש לירות פגזים - כפי שקרה בשכונת א-סבר מטעם חברי אחד השבטים".

על פי הדיווח, ישראל משתמשת בצווי הפינוי לעזתים לאזורים מסוימים, אבל לא בהכרח מבצעת באותם מקומות פשיטות ומסתפקת בהפגזות מהאוויר. בעיתון ציינו כי ישראל החלה למעשה בשלב השלישי בצפון רצועת עזה לפני שבועות רבים, אבל עברה לאחרונה לשלב זה ביתר האזורים - כולל ברפיח - זאת למרות התמרון בעיר בדרום רצועת עזה שלא הסתיים.

בריחה של עזתים מאזורי צפון הרצועה למערב העיר, צילום: רשתות ערביות

"השלב השלישי מתמקד בהפצצת מטרות ספציפיות מהאוויר לפי מידע מודיעיני. המטרה היא חיסול בכירים ופעילים של חמאס ופלגים אחרים בדרגים שונים - מדיניים, צבאיים וממשלתיים", ציינו ב"א-שרק אל-אווסט".

מקורות בעזה מסרו לעיתון כי החיסולים בתקופה האחרונה לא כוללים בכירים מוכרים בלבד, אלא גם גורמים שהשתתפו במתקפת 7 באוקטובר, וגורמים אחרים שמעורבים בחילופי אש ובשיגור פגזים וכדומה.

גם האחראים על תשלום כספים למחבלים של חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגוני טרור אחרים מותקפים. זאת, בנוסף על מי שפועלים במסגרת "ועדות החירום" שבשליטה עקיפה של חמאס, שנועדו לשלוט בחלוקת האספקה ההומניטארית. מקורות מסרו לעיתון הסעודי כי צה"ל תוקף גורמים אלה בבתיהם ובמקומות העבודה שלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר