"יאללה, סינוואר!": העזתים שקוראים לחמורים על שמו של הארכי-טרוריסט. צילום: רויטרס

"יאללה, סינוואר!": העזתים שקוראים לחמורים על שמו של מנהיג חמאס

רשת BBC הבריטית ראיינה תושבים ברצועה והתחקו אחר הביקורת הפומבית הגוברת נגד ארגון הטרור • עובד בכיר בממשל חמאס סיפר: "המתקפה הייתה מטורפת ולא מחושבת" •פעיל פוליטי בעזה סיפר: "ההתנגדות הפכה לרווחת ביותר, רוב האנשים מבקרים את מה שחמאס עשה"

[object Object]

בשווקים ברצועת עזה רווחות הקללות נגד הנהגת חמאס ופלשתינים קוראים לחמורים על שמו של יחיא סינוואר, כך העידו תושבים ברצועה שהתראיינו ברשת ה-BBC הבריטית. בכתבה צוין כי חלק מהתושבים קוראים לחמורים שלהם לנוע קדימה בעודם צועקים: "יאללה, סינוואר!"

תושבי עזה מבקרים את שלטון החמאס בעקבות ההרס ברצועה

עובד בכיר בממשל חמאס אמר לרשת הבריטית כי "המתקפה של חמאס היתה מטורפת וצעד בלתי מחושב".

"אם נשרוד את המלחמה - נעזוב את עזה"

לדבריו, "אני יודע מהעבודה שלי עם ממשלת חמאס שהם נערכו היטב למתקפה צבאית, אבל הם הזניחו את העורף. הם לא בנו מקלטים בטוחים לאנשים והם לא שמרו מספיק מזון, דלק ואספקה רפואית. אם המשפחה שלי ואני נשרוד את המלחמה הזאת - אז אני אעזוב את עזה בהזדמנות הראשונה שתהיה לי".

רצועת עזה, היום, צילום: רויטרס

"אנשים אומרים דברים כמו 'חמאס הרס אותנו' או אפילו קוראים לאל להמית אותם", אמר מרואיין אחר. "הם שואלים בשביל מה נועדה מתקפת 7 באוקטובר - וכמה מהם אומרים שהיא היתה מתנה לישראל".

עוד דווח כי יש מי שמפצירים בבכירי ארגון הטרור להסכים להפסקת אש עם ישראל. "בעזה עדיין יש מי שנאמנים לחמאס וקשה לדעת כמה הוא מאבד תמיכה או עד כמה היריבים שלו מרגישים שהם מסוגלים להביע את דעתם", צוין בכתבה. ואולם, בכיר בארגון הטרור מסר לרשת הבריטית לפני כמה חודשים שהם מאבדים תמיכה כתוצאה מהמלחמה.

"יאללה, סינוואר!": העזתים שקוראים לחמורים על שמו של הארכי-טרוריסט, צילום: אי.אף.פי

אמיין עאבד, פעיל פוליטי בעזה, אמר שהוא נעצר פעמים רבות מפני שדיבר נגד חמאס לפני המלחמה. עם זאת, בכתבה הוא צוטט באומרו כי "תשעה חודשים לאחר מכן - ההתנגדות לחמאס הפכה לרווחת יותר. רוב האנשים בעזה מבקרים את מה שחמאס עשה".

עאבד מעיד: "הם רואים ילדים באוהלים, והטחת עלבונות במנהיגים של חמאס הפכה לשגרה. עם זאת, יש לחמאס הרבה תמיכה בקרב מי שמחוץ לרצועת עזה, אלה שיושבים במזגנים בבתיהם הנוחים, ולא איבדו ילד, בית, עתיד, רגל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו