מקורות בחמאס: רק 3-2 אנשים יודעים איפה סינוואר

גורמים בארגון הטרור הרצחני אמרו לעיתון הסעודי כי מנהיג ארגון הטרור הרצחני מעורב במו"מ העקיף עם ישראל • הם מסרו כי מבחינתו הגליה אינה על הפרק • הם ציינו כי הוא מבין היטב את דרך החשיבה הישראלי בשל שנותיו בכלא

תיעוד מתוך מנהרה ובו ניתן לראות את מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמלט // צילום: דובר צה"ל

תשעה חודשי מצוד - ויחיא סינוואר עדיין מנהל את העניינים: מקורות בכירים בחמאס אמרו לא-שרק אל-אווסט הסעודי, היוצא לאור בלונדון, כי מנהיג ארגון הטרור בעזה מקיים קשים רציף עם ההנהגה בחו"ל וברצועה, ומעורב באופן ישיר בניהול המו"מ העקיף עם ישראל לאורך כל החודשים מפרוץ המלחמה.

על פי אותם מקורות הוא בוחן בקפידה כל יוזמה ומתייעץ עם מנהיגי הארגון בדרכים שונות.
כמו כן, אותם גורמים אומרים כי "מעגל מצומצם מאוד של אנשים, לא יותר משניים או שלושה, יודע את מיקומו המדויק של סינוואר ודואג לצרכיו". המקורות לא אישרו או הכחישו דיווחים על ניסיונות חיסול כושלים של צה"ל.

לא התייחסו לניסיונות החיסול. יחיא סינוואר בעזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

גורמים המקורבים לסינוואר מדגישים כי הוא שוקל רק שתי אפשרויות: השגת תנאי חמאס להפסקת המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל, או "זכייה בכבוד השהאדה". האפשרות של הגלייה מעזה על פי אותם מקורות אינה עומדת על הפרק מבחינתו.

למרות הדימוי הקשוח שלו, מקורבים מתארים את סינוואר כאדם חברותי בעל חוש הומור, אך גם כמנהיג נחוש המסוגל להכריע בסוגיות קריטיות. הם מציינים כי הוא מבין היטב את דרך החשיבה הישראלית בזכות שנותיו הרבות בכלא הישראלי, עד אשר שוחרר בעסקת שליט. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר