החל תיקון קו החשמל בציר מרכזי בעזה המחובר לצד הישראלי

העבודות נועדו בין היתר לשמש את מתקן ההתפלה • ב"ישראל היום" פורסם לראשונה כי את האישור נתן גלנט • סמוטריץ' תקף וקרא לנתניהו: "הפעם אי אפשר להגיד לא ידענו" • ליברמן תקף: "ממשלת איוולת, אחרי שחרור ד"ר מנגלה הממשלה ממשיכה באותו כיוון"

תיעוד מעזה: החל תיקון קו החשמל ברחוב סאלח א-דין // רשתות ערביות

ברצועת עזה החלו לתקן את קו החשמל ברחוב סלאח א-דין. המטרה היא להפעיל את מתקן התפלת המים והביוב במערב דיר אל־בלח. הקו מחובר לצד הישראלי. ל"ישראל היום" נודע כי את האישור נתן שר הביטחון יואב גלנט, בין היתר כדי למנוע התפרצות מחלות וזיהומים. 

נתן את האישור. שר הביטחון גלנט, צילום: אלעד מלכה

חברת החשמל בעזה הודיעה רק אתמול כי "החברה מבצעת תיקונים באחד הקווים המרכזיים בחאן יונס לקראת האפשרות לקבל חשמל להפעלת מתקן התפלת המים ממערב למחוז". בחברה מעריכים כי העבודות הטכניות יסתיימו בימים הקרובים.

עוד נמסר כי "צוות חברת החשמל פועל מזה כמה ימים לתיקום רשת החשמל של קו F11 - אחד המזינים המרכזיים של מחוז חאן יונס. זאת לקראת האפשרות לקבל כל אספקת חשמל שתוכל לתמוך במאמצים להפעיל מחדש את תחנת התפלת המים".

לפי החברה, המטרה היא להגדיל את מספר שעות הפעילות של התחנה כדי שתספק עוד מי שתייה לעזתים.

נוסף על כך בחברה הדגישו כי המאמצים מגיעים "על אף המחסור החמור בחומרי תחזוקה, במכונות ובאמצעי בטיחות המסייעים לצוותים בביצוע משימות התחזוקה". עוד צוין כי החברה משתפת פעולה עם חברת האנרגיה ורשות המים של עיריות ברצועת עזה.

שר האוצר וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון ה-X: "נפלנו על הראש לגמרי. ‏במו ידינו אנחנו משקמים את עזה. לפני פירוז. ובעיקר את בתי החולים, כלומר מרכזי הטרור. ‏אדוני ראש ממשלה, עצור את האיוולת הזו. הפעם אי אפשר יהיה לומר שלא ידענו כמו עם שחרור מנהל מפקדת הטרור בשיפא אתמול".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לתיעוד: "ממשלת האיוולת. אחרי שחרור המחבל הבכיר, ד״ר מנגלה, מנהל בית החולים שיפא, הממשלה ממשיכה באותו הכיוון. עבודות התשתית בעזה לקראת החיבור הצפוי לחשמל ישראלי, זו איוולת גדולה עוד יותר. ההחלטה שחייבת להתקבל עוד היום היא ניתוק מוחלט בין ישראל לרצועת עזה. לא חשמל, לא מים, לא דלקים ולא סחורות, ניתוק מוחלט". 

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער: "מעניין על מי יגלגלו את האחריות הפעם. ממשלת חלם עם שתי ידיים שמאליות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר