אחרי 8 חודשים: מנהל שיפא שוחרר מהמעצר בישראל

בכיר בשב"ס: "אין מקום בכלא? ספין על גבו של הציבור" • מוחמד אבו סלמיה נעצר בחודש נובמבר בחשד לשיתוף פעולה עם חמאס - ושוחרר • משפחות החטופים מסרו תגובה זועמת: "ההחלטה לשחרר אותו היא אות קלון מוסרי, יריקה בפניהם של משפחות החטופים"

מנהל ביה"ח שיפא מוחמד אבו סלמיה שוחרר ממעצר. צילום: צילום מסך

צה"ל שחרר 50 עצורים בחזרה לרצועת עזה, ביניהם מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה שנעצר בחודש נובמבר. אבו סלמיה נעצר בעקבות העדויות הרבות שנחשפו לכך שבית החולים תחת ניהולו הישיר שימש כמפקדה של חמאס. הלילה (שבין ראשון לשני), הוא הועבר לקראת שחרור מבית הכלא בו היה כלוא בדרום הארץ למתקן באחריות צה"ל בשדה תימן.

גורם בכיר בשב"ס על שחרור מנהל בית חולים שיפא: "אם השב"כ וצה"ל היו רוצים - מנהל בית חולים שיפא היה יכול להיות עצור גם היום באחד ממתקני השב"ס. מדובר במחבל שהיה לו מקום כליאה מוסדר באחד בבתי הכלא הביטחוניים בדרום והבוקר המחבל הופתע כשהוציאו אותו ממנו. הטענה שלא ניתן היה להחזיקו מפאת מחסור במקומות כליאה היא ספין על גבו של הציבור. מדובר בספין שנועד לפגוע בשב"ס ובלוחמי הכליאה שעושים עבודה נאמנה ויומיומית בשמירה על המחבלים". 

משרד רה"מ נמסר בתגובה: "ההחלטה על שחרור האסירים באה בעקבות דיונים בבג"ץ בעתירה נגד החזקת אסירים במתקן המעצר שדה תימן. זהות האסירים המשוחררים נקבעת באופן עצמאי ע"י גורמי הביטחון על פי שיקוליהם המקצועיים. ראש הממשלה הנחה לערוך בירור מידי בנושא".

שחרור מנהל ביה"ח עורר סערה בקבוצת הוואטסאפ של הממשלה. השר שיקלי כתב לשר הביטחון גלנט: "אפשר לקבל הבהרה למה האיש הזה שבבית החולים שלו רצחו לנו חטופים ופעלה מפקדת חמאס, שוחרר?".

השר בן גביר כתב בקבוצה: "הגיע הזמן לשלוח את ראש השב"כ הביתה. הוא עושה מה שהוא רוצה וגלנט איתו על מלא. שמים פס על הקבינט והממשלה".

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה כתב: ":לא יעלה על הדעת לבצע מהלך כזה בלי ישיבת ממשלה. אני דורש לעצור הכל ולקיים ישיבת ממשלה".

השרה אורית סטרוק התייחסה וכתבה: "שואלת ברצינות, באיזו סמכות"?

דיווח ערבי: מנהל בית החולים שיפא שוחרר בחזרה לרצועה | רשתות ערביות

כזכור, בחודש נובמבר צה"ל ושב"כ פרסמו כי "ארגון הטרור חמאס ניצל משאבים רבים, ביניהם חשמל, על מנת לתחזק את מערכת המנהור שבנה מתחת לבית החולים. בנוסף, החמאס אחסן אמצעי לחימה רבים בבית החולים ובסביבתו". בהודעה הודגש גם כי לאחר הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר השתמש הארגון בבית החולים כמקלט למחבליו ואף העביר לשם חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח. עוד הזכיר צה"ל כי דו"ח פתולוגי אישר שרצח רב"ט נועה מרציאנו בוצע בשטח בית החולים.

זעם גם בקרב משפחות החטופים: "בזמן שיקירנו מוחזקים בשבי החמאס כבר חודשים ארוכים שיחררה ישראל את רב המרצחים וסייען החמאס מנהל בית החולים שיפא, הוא זה שתחת ניהולו הפך בית החולים לבית מחבלים, הוא זה שהחביא קיני טרור של החמאס כולל אמצעי לחימה ובונקרים, במקום גם נרצחו חטופים ישראלים תחת עיניו הפקוחות.

ההחלטה לשחרר אותו היא אות קלון מוסרית, שימור הקונספציה מלפני שמחת תורה ויריקה בפניהם של משפחות החטופים.

במקום להרע את התנאים שלו ושל יתר מחבלי חמאס ולהשתמש בו כקלף מיקוח ישראל משחררת אותו יחד עם עוד עשרות עזתים "בלתי מעורבים". אנו עדים שוב להחלטות הזויות של שיחרור מחבלים, מרצחים והורדת מנופי לחץ משמעותיים של מדינת ישראל".

הוריה של נועה מרציאנו ז"ל, אשר נחטפה לעזה ונרצחה בבית החולים שיפא, כתבו בפוסט בעמוד הפייסבוק שלהם: "נועה, הופקרה לפני השבעה באוקטובר, בכך שלא הקשיבו לה. היא הופקרה בשבעה באוקטובר כשלא באו להציל אותה. היא הופקרה גם אחר כך כשלא עשו מספיק בכדי להחזיר אותה הביתה בחיים.והנה עכשיו, שבעה חודשים לאחר שקברנו אותה, מדינת ישראל מחליטה לשחרר את מי שאחראי במישרין או בעקיפין לרצח שלה. סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך. את השחרור של מי שיש לו חלק ברצח של הבת שלי אני מוכן לקבל רק כחלק מעסקת חטופים. לא ככה".

מתן ג'רפי, לוחם במילואים, ראש אגף משימות בתנועת "אם תרצו": "אם מישהו בדרג המדיני החליט להחזיר אותנו לשישי באוקטובר, אולי באמת כדאי לשחרר את כל חיילי המילואים ולהודיע על סיום המלחמה. איך יכול להיות שחיילים מסכנים את נפשם והממשלה משחררת את המחבלים? מנהל בית החולים או יותר נכון בית החטופים, הוא ארכי פושע שדינו תלייה לאחר משפט מתוקשר בדיוק כמו אייכמן. מה קורה לממשלת ישראל? ההתנהלות שלכם מביישת את הלוחמים ופוגעת בזכר הנופלים. תתעשתו!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר