דיווח: ארה"ב הניחה הצעה חדשה לעסקת חטופים

ההצעה מבוססת על זו שאושרה על ידי קבינט המלחמה והוצגה על ידי ביידן • גורם בחמאס אמר לתקשורת הערבית כי התקבל מסר מהאמריקנים דרך המתווכות: "יש תנועה לחידוש המו"מ" • מוקדם יותר ציין סגן ראש הלשכה המדינית בארגון הטרור, אבו מרזוק, שלושה תנאים שישפיעו על ישראל לסיום המלחמה, ביניהם ההפגנות נגד הממשלה

נתניהו, ביידן והנייה. צילום: אורן בן חקון, אי.פי.איי, איי.פי

ממשל ביידן הניח נוסח מתוקן לעסקת חטופים הכוללת הפסקת אש בין ישראל לחמאס, כך דווח הבוקר (שבתת) באתר האמריקני אקסיוס מפי שלושה מקורות שונים. על פי הדיווח, ההצעה מבוססת על זו שאושרה על ידי קבינט המלחמה והוצגה על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 

מקור בחמאס אמר אמש (שישי) לתקשורת הערבית כי בארגון הטרור קיבלו מסר חדש מארה"ב לגבי עסקת חטופים. על פי המקור, המסר עבר דרך המתווכות במטרה להמשיך במשא ומתן לרגיעה בעזה.

בלינקן: "תגובת חמאס להצעה כוללת דרישות בלתי ניתנות לביצוע" (ארכיון) // רויטרס

הוא ציין כי המסר כלל שינויים קלים בהצעה שעליה דיבר הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ולדבריו, "יש תנועה חדשה שמובילות המתווכות לחידוש המשא ומתן לעסקת חטופים".

מוקדם יותר, סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס, מוסא אבו מרזוק, טען שיש שלושה גורמים מבחינת ארגון הטרור שישפיעו על ישראל בכל הנוגע לתנאי לסיום המלחמה.

אבו מרזוק. בכיר חמאס, צילום: רשתות ערביות

"הגורם הראשון הוא עמידה איתנה של העם הפלשתיני וההתנגדות בעימות עם הצבא הישראלי", טען אבו מרזוק, "הגורם השני הוא מצב החולשה של ארה"ב בבחירות שעשויה להירתע מלאלץ את נתניהו להפסיק את התוקפנות. והגורם השלישי הוא הפילוג הפנימי בישראל, המתבטא ביחס שבין נתניהו לציבור, ובין נתניהו לצבא".

אבו מרזוק הוסיף כי זה דחף לביטול קבינט המלחמה ולאי יציבות, "שתאלץ את נתניהו להפסיק את התוקפנות בסופו של דבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר