מוסא אבו מרזוק, סגן יו"ר הלשכה המדינית של החמאס, רמז לאפשרות שארגונו יכיר במדינת ישראל

בריאיון לאתר מדוחא, קטר, ציין כי "צריך ללכת לפי העמדה הרשמית, והיא שאש"ף הכיר בישראל" • יצוין כי ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי אינם חברים באש"ף ואינם מחוייבים למדיניות ולהחלטות שהתקבלו בה • מנהיג חמאס אסמאעיל הניה אמר אמש (רביעי) בהצהרה מצולמת כי "מי שבונה על סידורים בעזה בלי חמאס ופלגי ההתנגדות חי באשליות"

היורש הזמני? אבו מרזוק . צילום: אי.פי

באתר האמריקני "אלמוניטור", דווח כי בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק העלה אפשרות שארגונו יכיר בישראל כחלק ממהלך לסיום הפילוג הפנימי בין הפלגים הפלשתיניים, כשהכוונה היא למחלוקות ארוכות השנים בין פתח לחמאס. בריאיון לאתר מדוחא, קטר, ציין כי "צריך ללכת לפי העמדה הרשמית, והיא שאש"ף הכיר בישראל".

מי שעומד כיום בראשות אש"ף הוא יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. יצוין כי ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי אינם חברים באש"ף – מסגרת מדינית שמאגדת את הארגונים הפלשתיניים בראשם פתח, ואינם מחוייבים למדיניות ולהחלטות שהתקבלו בה. אש"ף כזכור הכיר בישראל עם החתימה על הסכמי אוסלו.

בריאיון ל"אלמוניטור", צוטט אבו מרזוק אומר, "אנחנו שואפים להיות חלק מאש"ף אך הישראלים לא יכולים לקבל זכויות על חשבון האחרים".

במהלך המלחמה בעזה, לשכתו של אבו מאזן הבהירה כמה פעמים כי "אש"ף הוא הנציג היחיד של העם הפלשתיני", במה שנועד להעביר מסר לארגוני הטרור כי הנהגת הרשות הפלשתינית היא השלטון הלגיטימי הבלעדי.

נכון לכתיבת שורות אלה, לא יצאה הכחשה מחמאס בנוגע להתבטאויות אלה של אבו מרזוק, שמכהן כחבר בהנהגה המדינית של חמאס ופועל מחוץ לארץ. יצויין כי לפי המסמך המתוקן של אמנת חמאס משנת 2017, הארגון מסכים לתמוך בהקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67, אך לא מדבר על הכרה בישראל.

מנהיג חמאס אסמאעיל הניה אמר אמש (רביעי) בהצהרה מצולמת כי "מי שבונה על סידורים בעזה בלי חמאס ופלגי ההתנגדות חי באשליות." כמו כן ציין כי הארגון פתוח לדון בכל רעיון או יוזמה שעשויים להוביל להפסקת הלחימה בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר