סקר: רוב הציבור הפלשתיני תומך בביטול הסכמי אוסלו

לרגל שלושים שנה לחתימה על ההסכמים נערך סקר שבדק מה חושב הציבור הפלשתיני כיום על אותם ההסכמים • 64% מהנשאלים אמרו שהמצב כיום גרוע יותר ממה שהיה לפני עידן אוסלו, ורוב של שני שלישים חושב שההסכמים פגעו באינטרס הפלשתיני

שוטרים פלשתינים מתקבלים בחגיגות ביריחו. מאי 1994 . צילום: יוסי זמיר פלאש 90

מסקר פלשתיני שנערך לרגל שלושים שנה לחתימה על הסכמי אוסלו עולה כי רוב הציבור הפלשתיני לא מאמין בהסכמים וחושב שהם גרמו נזק. 64% מהנשאלים אמרו שהמצב כיום גרוע יותר ממה שהיה לפני עידן אוסלו, ורוב של שני שלישים חושב שההסכמים פגעו באינטרס הפלשתיני.

עוד עולה מהסקר כי 71% מהפלשתינים סבורים שאש"ף טעה כשחתם על ההסכמים. כמו כן, 63% מהציבור מעוניין שהרשות הפלשתינית תנטוש את ההסכמים.

שמעון פרס עם רבין ומלך מרוקו, מוחמד החמישי, במרוקו בספטמבר 1993 מיד לאחר הסכם אוסלו, צילום: גדעון מרקוביץ'

הסקר בוצע על ידי המרכז הפלשתיני לחקר מדיניות בניהולו של ד"ר ח'ליל שקאקי, ונערך פנים אל פנים עם 1,270 תושבים שתושאלו בצורה אקראית, במקומות שונים ביו"ש ובעזה.

המשתתפים בסקר נשאלו גם על אפשרות של כינון יחסי נורמליזציה בין ישראל לסעודיה וכיצד אלה ישפיעו על הסיכויים להשיג שלום ישראלי – פלשתיני. 56% השיבו כי נורמליזציה תגרום נזק לסיכויים לשלום. 17% בלבד אמרו כי נורמליזציה עשויה לסייע לאפשרות של הגעה לשלום בין ישראל לפלשתינים. לפי הסקר, 72% מהפלשתינים מתנגדים לכך שההנהגה הפלשתינית תקיים משא ומתן עם סעודיה או ארה"ב בנוגע לתנאים פלשתיניים להסכמה על יחסי נורמליזציה אלה.

נפתח קברו של ערפאת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר